Onko hirvi istunut autosi konepellille?

Kerran meinasin istujan saada, mutta oli todella fiksu hirvi ja ymmärsi kääntyä takaisin.
Näihin aikoihin on todellakin oltava silmä tarkkana ajaessaan tuolla teillä. Reippaat hirvimiehet niitä hätistelee, joten pakoon on päästävä sieltä mistä aita on matalin.

Avainsanat: hirvi hirvionnettomuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.10.2011 - 08:24

Onneksi ei. Sukulaisen auton konepellille istui ja sen jälkeen menikin pitkä tosi, ennenkuin kyseinen henkilö itse pystyi istumaan, sen verran pahaa sai iso hirvi vahinkoa aikaan. Onneksi henki säästyi ja pysyvilmtä fyysisiltä vammoilta vältyttiin.

Kysyjän kommentti

Kiitos, onneksi kaikki kääntyi parhain päin. Tosi varovainen pitää näihin aikoihin - ja myös muulloinkin olla tuolla liikenteessä. Onneksi hirvikolarit ovat vähentyneet huomattavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2011 - 23:50

Ay konepellille,kun nyt viime aikoina istuneet omppupuissa ja uima-altaissa,niin sopishan ne konepellillekin.Valitettavasti täällä ydinkeskustassa Hgissä ei näy hirvi useasti,joskus kertovat Tapiolassa jonkun koikkelehtivan Länsiväylän tällä puolen.Onneksi vähän pyssymiehiäkin täällä päin,joten hirveet ja suet tervetuloa tänne meille päin!!

Lisätty: 17.10.2011 - 23:54

HUI kamala mikä kuva OPOY,nyt meni Patén yäunet,ties vaikka painajaisia näkisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2011 - 23:52

Ei ole onneksi, muuta lähellä on ollut mm. viime keväänä Torsbyssä Ruotsissa yhden metsäautotien varrella.

www.hirvivaroitin.fi/images/...kolari.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 01:31

Ei ole kolahtanut, mutta läheltä on mennyt monta kertaa. Niitähän ei lasketa?
Kerran piti lukkojarruttaa toistasataa metriä, kun tie oli täynnä hirviä. Pysähtyi muutaman metrin päähän renkaiden kiljumista töllistelevästä hirvilaumasta.
Pahempi tilanne oli, kun "normaali" matkanopeudesta, 160km/h ryntäsi hirvi tielle aivan läheltä. Kaasu pohjaan ja edestä ohi, kun vielä ehti. Jarruttaessa olisi varmasti tömähtänyt. Älkää kokeilko tätä kotona!
Hirviä tuntui ennen olevan aivan joka reisulle ainakin yksi ja kaikki on väistetty.
Älkää ajako kuten minä nuoruudessa, vaan ihan hissukseen vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 05:36

Kyllä lähelle on tullut. Peuroja kauriita ,hirviä supia ja mäyriä. Onni ollut molemminpuoleista. Ei ole tömähtänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 06:08

Onneksi ei ja toivon ettei pyrikään istumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 07:53

Olen nähnyt hirven peilaavan itseään auton sivupeilistä...
Asuin silloin Härkämäessä ja emo ja vasa pörräsivät siinä välimetsässä joka oli todella kapea kaistale...
Ilmoituksia tuli paljon eläinhoitolaan, jossa olin silloin töissä...
Siitä nuo sitten lähtivät jonkun päivän päästä moottoritien yli isompiin metsiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 13:06

Ei onneksi, pari kolme kertaa on hirvi tienposkella tielle ollut tulossa, mutta törmäykseltä on vielä vältytty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 21:02

Pari hirvikolaria olen nähnyt, mutta ei onneksi ole sattunut omalle kohdalle. Nykyinen auto on turvallinen myös hirvikolareissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 21:20

Kerran olen hirven nähnyt rauhallisesti kävelevän kehä III:sen reunassa. Ei onneksi poukkoillut liikenteen sekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 23:42

Onni on potkaissut pappaa muutenkin kuin hirvitarinoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 20:40

Yritti kerran tulla sarvipää astumaan miniäni. Autokilpailun mittarin tarkistustaipaleella uroshirvi odotti tanassa suoran päässä. Pysäytin minin sen etujalkojen eteen ja sieraimet laajeni ja silmät oli tapillaan kuola tippui konepellille. Kartturi kielsi häiritsemästä kun hän ei ole nähnyt näin läheltä hirveä. Sitten elikko lähti kiertämään röpöttävän ralliminin takapuolelle. Katsoin parhaaksi häipyä paikalta enenkuin hyppää takaapäin selkään ja alkaa tyydyttää halujaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 19:04

Ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 16:54

ei ole eikä nytkään rollarin istuimelle vaikka tilaa olisikin.