Kuka jakoi aikoinaan mannaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2011 - 22:44

Sitä tuli taivaalta kun metoriitti halkaisi Punaisenmeren että Mooses sai laumansa Egyptistä Siinaille. Siellä juutalaiset alkoivat napista, muuten.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Manna

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.10.2011 - 07:04

Asialle löytynee aivan normaali selitys niin, kuin kaikille Raamatussa kerrotuille tapahtumille. Kirja on erittäin hyvä kuvaus sen ajan tapahtumista, kun sitä lukee oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 07:12

Taivaalta satoi mannaa...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 07:33

toisessa Mooseksen kirjassa on mainittu taivaan mannasta, israelilaiset erämaavaelluksen aikana söivät mannaa, taivaasta tullutta ihmeravintoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 07:35

Ei tipu meille taivaalta mannaa,kun ei ole Moosesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 08:17

Eipä näy täällä Egyptin erämaassa mannaa, pelkkää hiekkapölyä ja kuivuneita lehtiä liitelee ilmassa. Ehkä se mannakin aikoinaan oli kypsynyttä viljaa, joka pyörremyrskyn vaikutuksesta nousi ilmaan ja laskeutui sitten toisaalla maahan. Mitään sellaista en ole täällä kyllä havainnut. Ehkä sitä sattuu tosi harvoin, ja kun sattuu, niin historiakirjoihin se jää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 09:24

Mooseksen aikaan mannaa satoi taivaalta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 11:13

Äiti sitä keitteli ja jakeli tämän tuosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 14:26

Joskus on mannaa pudonnut lattialle saakka ihan omasta toimestani, kun mannaryyni pussi putosi käsistä lattialle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 16:00

Jim D:n eilisessä ohjelmassa tätä asiaa sivuttiin:

www.ruutu.fi/video?vt=video_...vid=320532

Israelilaiset lähtivät Egyptin ikeen alta vaeltamaan Siinain autiomaahan, missä Jumala suuttui heidän epäjumalan palveluun ja missä antoi porukan vaeltaa 40 vuotta ennen pääsyä Israeliin.

Raamatun mukaan israelilaiset selviytyivät syömällä mannaa. Mutta mitä manna on? Onko se Jumalan luoma ruoka vai jotain aivan muuta? Hebreankielisestä tekstisä löytyy johtolanka. Linkin alta selviää enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 19:30

Raamatussa todetaan, että manna satoi taivaasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.10.2011 - 00:30

Tapsahan tuo oli:
www.youtube.com/watch?v=mHP_...redirect=1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 02:51

Taisi oikea vastaus jo tullakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 14:14

Mannakorven mailla on paljon tiputettu pontikkaa.