Kuuluuko perheestäsi kukaan hirviporukkaan?

Onko hirvenlihaa tulossa vai ostatko sitä?Mie en raaski hirvenlihaa ostaa,kun paisti maksaa mansikoita.Tuli tämä kysymys mieleeni,kun kävimme tänään maalla ja näimme hirvimiehiä punaisissa asuissaan.

Avainsanat: hirvi paisti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2011 - 18:31

Ei onneksi kuulu,
En tykkää metsästämisestä vaikka hirvien vähentäminen onkin ehkä ihan oikein jo liikenneturvallisuuden kannalta -mutta en pidä touhusta silti!

Kysyjän kommentti

En minäkään metsästä,mutta lihaa syön kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.10.2011 - 18:06

Täällä oli jauhelihana puhdasta hirveä 19.90kg ,ostin 2kg .Entinen sisareni mies. Mutta ei tarvitse siltä lihaa odottaa.Kerran sain hirviporukalta 3kg kimpaleen, toivat sen kotiin.Minusta siinä hieno riistan maku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 18:20

Ei ihan lähipiiristä kukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 18:26

Serkkuni mies on metsästänyt lapsesta asti ja kyllä on tullut hirven lihaa maistettua kuin Pikikin saanut kaluta noita luita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 18:43

Ei kuulu kukaan, itse olen vuosia sitten ollut yhdelle hirviporukan perheelle lapsenlikkana, jotta isäntä ja emäntä pääsivät yhdessä harrastuksensa pariin. Palkkani sain hirvipaistina ja siihen saatavaani olin oikein tyytyväinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 18:56

Ei kuulu kukaan perheestämme hirviporukoihin. Naapuri kuuluu, ja hän on joskus tuonut meillekin maistiaisia. Hirvenliha on hyvää, kunhan siihen vain lisää joukkoon tarpeeksi rasvaa. Tuli ihan mieli, mutta ehken täältä sitä nyt löydä. Kävisiköhän puhveli samasta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 18:56

Siskoni mies kuuluu hirviporukkaan ja eilenki kaatoivat 4 hirveä. Kahden lupa jäi vielä.
Tämänpäiväisiä kuulumisia en ole vielä kuullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 19:21

Ei onneksi kuulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 09.10.2011 - 19:51

ei kuulu ei, niihin ei niin vain pääsekkään, pitää olla maita ja suosittelijoita ynm. vähän niin kuin nuo rotarit ja taxikuskit, ei mitään asiaa ilman riittäviä suhteita ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 20:22

meillä hirviporukkaan kuuluu 6 hengen perheestä 3.minä äiti ja isä.Saimme tänäkin vuonna 1,5 hirveä.Neljä pakastinta täynä lihaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 20:43

Ei ole kuulunut ikinä, vaikka joskus noita olisi voinut ampua omasta pihasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 20:57

Teininä rämmin itse metsässä mm räikkä käsissä ja jahtasin elukoita pasissa odottavien asemiesten eteen.Mäntyharjun seudulla on liiaksi asti hirviä ja niiden harventaminen on hyvä asia.Viimeeksi eilen näin tuttuja jahtimiehiä kokoontumassa jahtiin, kun mökille ajeltiin.Tuli mukavat ajat mieleen...Niin, että miksikö teini siellä metsässä rämpi aikaisin viikonloppu aamuina? No poikien perässä tietenkin :)

Vieläkin saan sieltä lihakimpaleen silloin tällöin.Hirvenliha on hyvää ja puhdasta ruokaa, vailla lisäaineita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 22:37

Ei kuulu. Mies oli aikoinaan lihamestarina kaupassa ja silloin kävi hirviporukalle
paloittelemas lihoja.Nyt ei enää.On toisessa ammatissakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 22:47

Tänään kutsuttiin kylään peurapaistille ja hyvää oli.
Mamma syöttää peuroja mutta hänen "lehmiään" ei saa ampua?
Olen pois kaikista porukoista, se ei ole maattomien harrastus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2011 - 23:02

Ei ole meidän perheessä hirvimiehiä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2011 - 06:44

On hirvenlihaa tiedossa. Enoni käy metsällä ja lihoissa olemme pysyneet monta vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.10.2011 - 08:44

Ei kuulu. Hirvenliha kyllä maistuisi mutta eivät hirvimiehet sitä mielellään myy, monta kertaa olen kysellyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 18:20

Ei kuulu minun lähipiiristä kukaan ja hirvenlihaa olen syönyt viimeksi yli 30 vuotta sitten....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 23:42

isi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 03:11

Ei kuulu kukaan hirviporukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.10.2011 - 23:19

Meidän isi ja puolet hänen sukuaan. Paistia on pakkasessa ja lisää tulossa.