Tarvitsetko hyvän ja helpon työn? Sinustako maailman paras myyjä? Rikastu myymällä tampooneja? Miljoonat odottavat sinua.

Kaikki tapahtuu näin..........esimerkki.
Isossa kaupungissa oli suuri tavaratalo, josta sai aivan kaikkea, siis todellakin aivan kaikkea.
Tavaratalon myyntipäällikkö laittoi lehteen ilmoituksen myyjän paikasta ja paikkaa hakemaan ilmaantui ujohkon oloinen maalaispoika.

Myyntipäällikkö tenttasi miestä:
"Oot sitten maalta kotoisin?"
"Joo-o."
"Ootko ennen tehnyt myyntihommia?"
"Juu, kyllä mä siellä maalla..."
Vaikka nuori mies olikin vähän ujon oloinen, niin myyntipäällikkö jotenkin piti hänestä, ja otti hänet hommiin. Pitkän hikisen ensimmäisen työpäivän jälkeen päällikkö tulee siinä viiden pintaan katsomaan miten maalaispoika on pärjännyt.

"No, montakos kauppaa olet tehnyt?"
"Yhden."
Päällikkö on vähän pettynyt, ja toteaa:
"Niin, yleensä meidän myyjät tekee sellaiset 20-30 kauppaa päivässä. Paljonkos arvoinen se ainokainen sitten oli?"
"Kolmesataatuhatta"
"Siis kolmesataatuhatta!! Mitä ihmettä sille asiakkaalle oikein myit?!?"
"Niin no, mä myin tälle kaverille ensin sellaisen pienen ongenkoukun, sitten vähän isomman, seuraavaksi sellaisen Rapalan viehesarjan ja vielä perhontekovehkeet. Sitten se tietysti tartti siimaa, ja mä myin sille ensin sellaista tavallista, sitten vähän vahvempaa ja vielä sellaista kunnon barracudankestävää extrasiimaa.
Tietysti siihen sitten oli myytävä kunnon vavat ja kelat. Sitten todettiin että kyllä se venekin tarvitaan, ja niin mä vein sen kaverin veneosastolle ja myin sille uuden Bavarian jahdin erikoisvarustein. Seuraavaksi se totesi ettei sen vanha Volkkarin Passatti kyllä jaksa vetää semmoista rohjoa, joten vein sen sitten vielä auto-osastolle ja myin sille Range Roverin ja trailerin.
Kaikkineen siitä tuli vähän yli kolmesataatuhatta euroa."
"Ei jumalauta, mies tulee ostamaan ongenkoukkua ja sä myyt sille kaiken tuon?"
"No ei ihan... itte asiassa ei se tullut ostamaan mitään kalastusvehkeitä ollenkaan. Se tuli ostamaan muijalleen tamponeja, ja mä sitten sanoin sille että sun viikonloppus on joka tapauksessa pilalla, mikset lähde vaikka kalaan..."

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2011 - 02:31

Mihin sitä rahaa tarvitaa?

"Mustalainen koputti maalaistalon oveen illalla. Isäntä avasi ja mustalaismies kysyi:
-Hai sie isäntä, tarviit sie kuiviiii halkooiiii?
Siihen isäntä vastasi:
-No en varmasti tarvitse.
Aamulla kun isäntä meni halkoliiteriin se oli tyhjä. "

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.09.2011 - 22:31

Kyllä nyt olisin valmis myymään vaikka mitä, olen sillä päällä. Tänään yhden huomenna ei yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 22:36

Klassinen kaupparatsujen juttu ;-D mutta esimerkillinen,siitä duunia tekemään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.09.2011 - 22:41

Tuo kaveri möisi vaikka eskimoille jääkaapin. Mutta joskus kaupoilla kulkiessaan törmää todellakin sellaisiin suuhuntuppaaviin myyjiin, että henki ihan salpautuu. Silloin ei tee mieli tehdä minkään merkkistä tampooniostosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 22:48

Hauska tarina :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2011 - 23:26

Siinä täyttyi myyntitavoitteet kerralla ;))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 07:58

Ulkomaalainen tuli lihatiskille ja kysyi myyjältä: ” mitä olla tämä liha?”
Myyjä vastasi : ” Maksaa”
Ulkomaalainen: ” Maksaa, maksaa, minulla olla iso raha ,mutta mitä olla tämä liha?
Myyjä huusi: ” Maksaa”
Ulkomaalainen : Maksaa, minulla olla vieläkin raha, mutta mitä olla tämä liha?
Myyjä huokaisi: V...U!
Ulkomaalainen: Ooh, minä otta koko pala

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 09:09

Nythän täällä on hauskoja kysymyksiä ja vastauksia! Kannattaipa tänä aamuna avata Napsu. Olenkin ollut viisi päivä netin ulottumattomissa, joten rattoisasti aika kuluu Napsua selatessa. Kiitokset vain kaikille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 10:07

Jutut sen kun hurjistuu, menee aamu niitä lukiessa, joten nyt täytyy kiirehtää toisiin hommiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 10:38

No nyt menee taas naurun paikkaan tänkin lukeminen...
Mutta enpä taida kumminkaan myyjäksi ruveta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 11:31

No olipas hauska aloitus Napsu-aamulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 19:32

Kiitos ei tälläkertaa vaikka olenkin myyntialan koulutuksen saanut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2011 - 19:47

Kun asia pitkittyy, niin se mutkistuu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2011 - 12:17

Siinäpä myyntitykki, joka oivalsi heti mistä narusta nyt pitää vetää!