Missä vika,kun kävin kuntotestissä ja nyt on jalat niin kipeät,kun istahdan ja istun vähän aikaa niin en tahdo päästä ylös?

Suurin syy on varmaan se ,kun on venettelyt lopuksi,kun oli kiire kotiapäin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 08:34

Se johtuu rapakunnosta tai esilämmityksen puutteesta!

Lisätty: 15.09.2011 - 14:05

palisanteri näkyy olevan teoreetikko?! Minä hölkkasin ennen kilpailusuoritustani hien niin että hengitys kulki kunnolla juuri ennen lähtöä. Ei siinä venyttelyjä tarvinnut. Sai painaa pyrynä metsän rajan taa eikä tullut "tilttiä". Mäkien päälle sai vetää että silmissä musteni. Ja juuri enennen laskuasentoa muutama syvään hengitys. Mäen alla olit taas palautunut ja ei muuta kuin painamaan!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.09.2011 - 06:52

" se lähtöö sillä millon tullukki "
kuntotesti on rasittanut lihaksiasi, mitä et ole käyttänyt normaalisti, lisää harjoitusta, kyllä se helpottaa.

täällä uutta tietoa venyttelystä:
www.uusisuomi.fi/urheilu/403...i-lopettaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 06:54

Sinä käytit lihaksia erilailla ja ne ovat nyt kipeytyneet, verryttelet vaan niin kyllä se jalkakipu pois lähtee ja kankeus. Ja voisit enemmän käyttää näitä lihaksia mitkä kipeytyivät, ovat näköjään vähällä käytöllä ne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 09:33

Kyllä se on siitä kun ei ole liikkeitä aiemmin tehnyt. Kun teet vaan säännöllisesti vaivat katoaa.Ei ollenkaan vaarrallista mutta epämiellyttävää jonkin aikaa. Siinä sitä vahvistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 09:43

Sehän on sitä "ihanaa"kipua,harjoituksen puutetta.Venyttelemään vaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 10:05

Venyttelyt olisi pitänyt tehdä kunnolla ja jos vasta tuon liikunnan olet aloittanut niin taatusti on aluksi kipuja, ei muuta kuin lisää vaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 10:51

Ei muuta kuin levon jälkeen uudelleen kuntoilemaan. Sillä se lähtee, millä se on tullutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 13:11

Unohtuiko venyttelyt?? Venyttelyt ei ota paljon aikaa liikuntasuorituksen jälkeen, mutta helpottaa huomattavasti lihaksiston palautumista ja ehkäisee kipuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 20:03

Venyttelyt ovat tosi tärkeitä, joten seuraavan kerran kun menet, niin muista venytellä kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 21:03

Kyllä se siitä ajan kanssa kun paikat virtyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.09.2011 - 08:15

Oli hiukan rankka kuntotesti ja lihakset nyt ihmeissään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.09.2011 - 19:36

VENYTTELYÄ, VENYTTELYÄ!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.09.2011 - 21:18

Kun lihakset eivät ole tottuneet rasitukseen..siksi sait kipeät lihakset..Teit kunnolla testin,kun paikat kipeytyi..se on ihan hyvä...pari päivää kestää,kun lihakset taas ovat normaalit..
Aina kun alkaa kuntoilemaan..sen tuntee lihaksissa..mutta kuntolilun jatkuessa säänöllisesti eivät sitten enään kipeydy..jatka vaan kuntoilua.