Miten pitää toimia,kun pyydetään työhaastatteluun?

Antakaa hyviä ja neuvoa napsulaiset!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.09.2011 - 08:00

Tutustu yritykseen ja sen tuotteisiin ja palveluihin

Lue työpaikkailmoitus huolella läpi ja mieti vielä valmiiksi perustelut miksi juuri sinut tulisi valita tehtävään

Mieti valmiiksi kysymyksiä, joita haluat haastattelijalta työpaikasta kysyä

Pukeudu asianmukaisesti

Muista olla hyvissä ajoin paikalla

Muista, että ensivaikutelma on tärkeä, jätä itsestäsi hyvä kuva jo vastaanotossa

Kuuntele huolellisesti kysymykset ja vastaa rehellisesti ja reippaasti, muista myös hieman kehua itseäsi

Ole aktiivinen ja kysy itsekin, näin osoitat aitoa kiinnostusta työpaikkaa kohtaan

Lopussa muista kysyä jatkosta mikäli haastattelija ei siitä mainitse

Kiitä työhaastattelusta ja ajasta

Voit myös osoittaa innostusta ja kiinnostusta kiittämällä haastattelusta jälkikäteen esimerkiksi sähköpostitse. Samalla voit vielä korostaa kuinka kiinnostunut työpaikasta olet.

Mikäli et kuule yrityksestä saamasi jatkoaikataulun puitteissa voit myös soittaa ja kysyä prosessin etenemisestä. Älä kuitenkaan ole yli-innokas.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.09.2011 - 06:21

Tähän nyt saa nuoremmat vastata jo, sillä työhaastattelujen aika on ohitse.
Kaippa aikanani hyvin esiinnyin kun työpaikkoja olisi ollut runsaastikin tarjolla.
Nyt on vamaan uudet kaavat ja se vanha aika on ohittanut nykyajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 07:49

Lyhyesti sanottuna ota hieman selvää työpaikasta johon sinut kutsutaan haastatteluun. Mikä juuri siinä paikassa sinua kiinnostaa, miksi jne.? Mieti valmiiksi omia ajatuksiasi, mielipiteitäsi ja kiinnostuksen kohteitasi, että osaat vastailla kysymyksiin jotka koskevat esim. harrastuksiasi, perhettäsi tms. Ole valmis esittämään työtodistuksia, koulutustasi jne. tai muuten kerrot rehellisesti mitä olet tehnyt elämässäsi ennen tätä haastattelua. Siisti ulkoasu ja iloinen, positiivinen mieli sekä onnea matkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 08:26

Miettiä, millaisen kuvan haluaa itsestään antaa. Minä jouduin ostamaan uudet vaatteet, mutta se kannatti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 08:38

Ole oma itsesi, kerro osaamisistasi, ole reipas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 08:47

Sanot vain: "Toiset tekee mitä osaa, minä teen mitä haluan"!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 09:05

Tuolla tuli jo niin paljon hyviä vinkkejä, että niillä pitäisi selvitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 09:47

Ja lisäksi, kättelyn pitää olla jämäkkä, eikä kuin lyötäisiin lehmän nännit kouraan. Lykkyä tykö!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 10:43

Olet vain oma itsesi ja vastaat totuudenmukaisesti tehtyihin kysymyksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 10:55

Parasta olla oma itsensä. Totuus on valttia. Ja paikalla on oltava annettuna aikana. Loput saat funtsia itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 12:01

Pukeudu siististi ( ei ylilyöntinä, mitään juhla asua)
Ei sotamaalausta, vaan kevyt meikki ( jos naisista puhutaan)
Ota selvää netistä yrityksestä, jottei mene jauhot suuhun kun jotain heidän firmasta kysytään..
Ole kumminkin oma iloinen itsesi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 12:38

Myydä itsesi(työpanoksesi) mahdollisimman hyvään hintaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 13:45

Aika hyvä tolla Ketulla tuo vastaus .Eikö vaan ,Olen samaa mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 19:01

Mariaana ja pipsa10 antoivatkin jo paljon asiallisia neuvoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2011 - 22:14

Tuli jo paljon hyviä neuvoja..että niistä voi ottaa vinkkejä..Reipas ja asiallinen pitää olla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 06:51

Paljon tuli sinulle jo hyviä vinkkejä, mutta siisteys on kaiken A ja O. Siisti yleisilme. Ja hyvät tavat.