Haluaisin katsella koirailmoituksia ja nimenomaan huskyn pentuja? En vaan nyt löydä sopivia sivuja. Jelppiä napsut, please?

Lisätty: 08.09.2011 - 09:23

Kiitokset vastauksistanne ja linkeistä. Sopivasti olivat ne pennut juuri eilen menneet joita ajattelin...mutta täällä lähellä Kaavilla olisi kaksi narttupentua...täytyy kysäistä niistä. Kiitos onttopohjaoy:lle hyvästä, valaisevasta vastauksesta. Jos huskyn ottaisin sille pitää tietenkin hommata reki ja valjaat..tuossa talvella järven jäällä sitten ajeltaisiin. Meillä varmaan isäntä tyrmää koko homman..huokaus..

Lisätty: 10.09.2011 - 09:30

Kiitos Justus..laitoin sulle henk.kohtaista viestiä..

Avainsanat: pentu koira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2011 - 06:45

Hei Mariaana!

Kaikki huskyt eivät tarvitse rekeä, ajot ovat vain harrastustoimintaa. Jos haluat voin etsiä sinulle pentueet. Sinun kannattaa tutustua myös Malamuutteihin, ovat yhtä suloisia, ja ehkä hieman helpommin kuolutettavia. Huskyjä käytetään enemmän noissa valjakoissa. Malamuutti taas on leppoisa kotikoira. Muistuttaa paljolti huskyä. Toinen vaihtoehto on sitten Alaskanhuskyn hankinta, mutta sinä taidat etsiä Siperianhuskyä.

Käy tutustumassa Siperianhuskyseuran sivuilla.

-Kahden Huskyn onnellinen omistaja!

Kysyjän kommentti

Kiitokset vastanneille. Ei suostu meidän isäntä koiran hankintaan...voe itku.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2011 - 13:58

Kokeile Suomalainen Siperian Husky Seura ry, löytyisiköhän tuolta vinkkiä.
Rekimiinan Kennel, ainakin jossain vaiheessa tuottanut huskyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 16:23

Googleta rotunimi ja vaikka pentuvälitys.Löytyy kaikkea kivaa :) Niin ja joo.Samaa mieltä.Huskyn pennut vietävän suloisia.Ja niin mukavan luonteisia.Kokemusta yhdestä : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 18:43

www.lemmikkipalstat.net/cgi-...apula.pl?6

pistähän tänne ilmoituksesi ja katso aina välillä myytäviä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 20:07

Vaihdetaanko siellä kultaa huskyn pentuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2011 - 23:54

Olet siis päättänyt hankkia siperianhuskynpennun?
Tunnetko, että olet tutustunut rotuun ja sen erityisominaisuuksiin kunnolla ja ymmärrät, että siperianhusky on rekikoira, eikä sitä kannata hankkia pelkän päähänpiston, rodun kauniin ulkomuodon tai yleisen hyvän terveydenkään takia ja olet myös valmis hankkimaan useamman kuin yhden koiran, jotta koirillasi olisi lajitoveri, jonka kanssa se viihtyy parhaiten. Olet siis meidän tavoin myös huomannut, että siperianhusky on kaunein, älykkäin ja lähinnä ihanteellista koiraa oleva rotu koko maailmassa... Tervetuloa joukkoomme!
Mistä löydän siperianhuskypennun?
Koirakauppa on nykyisin suurilta osin keskittynyt internetiin. Kysynnän kadottua SHS:llä ei tällä hetkellä ole paljoakaan varsinaista pentuvälitystoimintaa. Siperianhuskypennut myydään usein suoraan kenneleistä kasvattajien omien sivustojen kautta ja SHS:n keskustelupalstan myydään-osastolta. Kennellistasta löydät kotiseutusi siperianhuskykenneleiden yhteystietoja.
Kuten aina koiranpentua hankkiessa, kannattaa olla yhteydessä useaan eri kasvattajaan. Vertailemalla eri pentuja/pentueita ja niiden vanhempia voit saada käsityksen pennun odotettavissa olevasta kehityksestä. Toki sen ensimmäisenkin kasvattajan pentu voi olla kaikin puolin sopiva, mutta useampaan eri kasvattajaan tutustumalla rodusta saa monipuolisemman kuvan. Kennelliiton KoiraNet jalostustietokannasta löydät tietoja pennun vanhempien virallisista koe-, näyttely- ja terveystarkastustuloksista.

Mitä muuta ostajan tulee tietää?
Pennunostajana sinun kannattaa vielä muistaa, että
Pennunoston yhteydessä laaditaan normaalisti kirjallinen sopimus kahtena kappaleena: toinen ostajalle, toinen myyjälle. Koirankaupassa ja/tai sijoituksessa suositellaan käytettäväksi Suomen Kennelliiton ao. lomakkeita, joihin on valmiiksi painettu tärkeimmät asiat. Lomakkeet voi ladata netistä tai tilata postitse Kennelliitosta. Jotkut kasvattajat saattavat vaatia kauppakirjaan myös joitain lisäehtoja, mutta kohtuuttomiin lisäehtoihin ei kannata suostua.
Kaikille koiranpennuille, jotka myydään rotunsa edustajana, kuuluu Suomen Kennelliiton myöntämä rekisterikirja. Jos sinulle myydään rotukoiraa "ilman papereita", on varoitusvalojen syytä vilkkua. On monia syitä miksi pentu ei voi saada rekisterikirjaa; esim. kasvattaja voi olla rekisteröintikiellossa aiempien väärinkäytösten takia tai pennun vanhempia, tai toista niistä, ei ole rekisteröity rotuun. Kyseessä voi olla myös ns. välipentue, jolloin narttua pennutetaan liian tiheästi (pentueiden väli alle 10 kk).
Pentueen voi rekisteröidä vain kasvattaja ja koko pentue on aina rekisteröitävä kerralla. Rekisteröimättömät pennut eivät kuulu rotuun ja ovat siten pois rodun populaatiosta. Vaikka siperianhuskyt eivät tarvitse virallisia rekisterikirjoja voidakseen osallistua valjakkourheilulajeihin, voi ostajalle myöhemmin herätä halu osallistua rodunomaisiin, koiran laatua arvioiviin, kokeisiin tai näyttelyihin. Voipa ostajalle jopa herätä halu teettää hyväksi osoittautuneella koiralla pennut. Rekisteröimättömän koiran pentuja ei voi rekisteröidä, eikä niitä pidetä edes puhdasrotuisina.
Koiranpentua ja sen sisaruksia tulee voida käydä katsomassa sen kasvuympäristössä. Kasvattajan luvatessa "kotiin tuodun pennun" olosuhteissa voi olla jotain poikkeuksellista − jotain mitä ei haluta näyttää. Älä siis suostu ostamaan pentua huoltoasemalla tai kaupan takapihalla. Siperianhusky elää noin 12−15 vuotta, siksi on sekä kasvattajan että ostajan etu olla kiinnostunut koiranpennun elämän ensimmäisistä viikoista ja kuukausista, sillä ne merkitsevät hyvin paljon pennun myöhemmässä kehityksessä!
Siperianhusky on hitaasti kehittyvä rotu, siksi rotujärjestö suosittelee ettei jalostukseen käytettäisi alle 24 kk ikäisiä koiria. Nuorempina niiden käyttöominaisuuksia tai luonnetta ei yksinkertaisesti ole ehditty riittävästi testata, myöskään mahdolliset perinnölliset sairaudet eivät ole välttämättä ehtineet ilmetä. Vältä tukemasta rekikoiratyössä testaamattomien ja liian nuorina siitokseen käytettyjen koirien jälkeläisten kauppaa!
SHS suosittelee kaikille kasvattajille "Siperianhusky − rekikoira" -kirjan antamista oppaaksi jokaisen pennun mukaan, samoin kuin pennunostajan liittämistä SHS:n jäseneksi osana pennun myyntihintaa.
Ennen kaikkea, hanki pentu, jonka vanhempia käytetään rekikoirina. Silloin saat pennun, jonka vanhempien luonne, käyttöominaisuudet ja rakenteellinen terveys on testattu valjakkotyöskentelyssä. Rodun säilyminen käyttökoirarotuna on ensiarvoisen tärkeää niin siperianhuskyn luonteen ja terveyden kuin koko rodunkin tulevaisuuden kannalta.
Kenelle voin soittaa?
SHS:n pentuneuvonnan yhteystiedot löytyvät toimihenkilölistauksesta. Pentuneuvonnasta saat tietoa rodusta ja apua pennunhankinnassa. Luonnollisesti voit ottaa yhteyttä myös muihin SHS:n toimihenkilöihin ja alueellisiin yhteyshenkilöihin.
Siperianhuskyja ja niiden kasvattajia on mahdollista tavata myös erilaisissa tapahtumissa, joista tietoa löytyy mm. SHS:n tapahtumakalenterissa.

Lisälukemista
Rotuyhdistyksen esite
Osta koira luotettavalta kasvattajalta (SKL)
Miten hankin koiran (SKL)

Lisätietoja: www.siperianhusky.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2011 - 20:20

onnea uuden perheenjäsenen hankintaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.09.2011 - 23:41

Neuvoisin etsimään kenneleitä jotka ovat erikoistuneet Huskeyhin.