Jos ajan Thaimaassa paikallisen asukkaan autolla niin miten selvitän vakuutusturvani? Voiko yllättäviä korvausvelvollisuuksia tulla? Uskaltaako sellaista tehdä?

Avainsanat: vakuutusturva liikenne thaimaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2011 - 21:22

www.thaiklupi.fi/?48

kysyisin täältä tarkemmin...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2011 - 14:14

monet thaimaalaisten omistuksessa olevat autot saattavat olla ilman vakuutusturvaa oli jollakin sivustolla mainittu. kannattaa tsekata auton vakuutus ennen ajamaan ryhtymistä. jos oleskelet pidemmän ajan Thaimaassa, täytyy sinulla olla thaimaalainen ajokortti, kansainvälisellä ajokortilla ajelet vain lyhyemmillä lomilla.
ehkäpä kannattaa vuokrata auto, vakuutushan kuuluu hintaan.
onhan sinulla kuitenkin matkavakuutus.
www.orientexpat.com/thailand...-insurance
www.thailandguru.com/car-ren...iland.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 01:33

Useimmissa maissa turistit saavat ajaa vain vuokra-autolla oman maan ajokortilla.
Matkaoppaissa varoitetaan aika selväsanaisesti autonvuokrauksesta Thaimaassa. Liikenne on kaoottista ja lisäksi vasemmanpuoleista. En suosittele ajamaan siellä itse. Ei ainakaan autolla jonka ajo-oikeudesta et ole täysin varma. Jos vaikka teilaat jonkun, niin saatat istua kauan "Bangkok- Hiltonissa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 04:46

jos sinulla ei ole kansaisvälistä tai thai ajokorttia olet aina se joka maksaa.SUOMALAINEN ajokortti ei anna oikeutta ajaa thai.uskoisin et ymmärrä thai kielisistä vakuutus papereista mitään.jos vuokraat auton lue sopimus tarkkaan.yleensä niissä on lause jonka peruusteella sinä maksat kaiken.maasta et pääse pois ennenkuin olet maksanut kaikille osapuolille mitä he haluavat..siihen asti kun sakot ja lahjukset on maksettu ASUT VANKILASSA..tiet täällä on hyviä ja liikenne on valtateillä ihan ok,muista vain pysyä omalla kaistalla niin ei kukaan aja sinun päälle mutta sinua ohitetaan molemmin puolin.

Lähteet:
OMA KOKEMUS

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 21:08

Minä en kyllä Thaimaassa uskaltaisi ajaa yksityisen enkä vuokramon autolla. Taksi on halpa ja näppärä kulkupeli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.09.2011 - 22:28

jos ajat esim. kolarin ja et ole itse syyllinen voi silti maksaa kaikki kulut ja joku kuolee thai pahempi juttu sama juttu jos vuokraat skootterin ja kolaroit olet melkein aina syyllinen.taxi paras kulkuväline myös bussit hyvä kulkuväline halpaa kyytiä.