Sain liisukka kukan lahjaksi,nyt kysyisin kukkiiko se ja minkäläisiä kukkia vai onko viherkasvi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 11:18

Liisankukka eli Liisukka .Valoisa paikka, mutta ei tykkää paahteesta.
Säännöllinen kastelu, kukinnan jälkeen ei liian runsaasti .
Voi suihkuttaa mutta viihtyy myös kuivassa huoneilmassa.
kuva: www.google.fi/imgres?q=Plect...mp;bih=561
jos linkki toimii

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 11:25

www.google.fi/search?q=liisu...CB4Q_AUoAQ

taitaa olla useampaa sorttia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 12:37

Linkistä katsoin, kasvi on selvästikin sellainen ettei se pidä auringonpaahteesta. Jos nyt on tuosta kukkasesta kyse....
liittyykö jotenkin matkailuun ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 13:44

Valoisa paikka, muttei paahdetta. Kastellaan säännöllisesti ja runsaasti, kukinnan jälkeen niukemmin. Sietää kuivaa huoneilmaa, mutta voi myös suihkutella silloin tällöin. Tavallinen kukkamulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 14:41

Minulla on taito tappaa kaikki idioottivarmat kukatkin, joten tässä asiassa olen neuvomatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 15:09

En tiennyt tuosta kukasta ennen mitään. Kiitos vastauksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 22:46

Minulla oli ennen nimeltään kukka amppelissa liisukka joka kukki valkoisia kynttilämäisiä kukkia. Oli aika vahvat lehdet.Palisanterin linkissä oli smanlainen.Toisella nimellä sanottiin kynttilä kukaksi kun se tuppasi joulun kieppeillä kukkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 05:16

Olen nähnyt tuollaisen ulkoamppelissa enkä ajatellutkaan että on sisäkukka :)
Onnea kasvatukseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 11:37

Liisukalle esitetty kysymys,missä Liisukan vastaus?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 21:52

Itelläni on ollut ulkone kesän kirjoliisukka..Kovasti on kasvanut..mutta ei ole kukkinut...Pistokkaasta laitoin kasvamaan..En teidä miten viihtysi sisässä,jos sen toisi syksyllä sisään loistamaan,kun on niin upea.
Pitää kokeilla menestystä sisällä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 07:51

Minulle ovat tuttuja vain Uuden-Guinean Liisa ja Ahkera Liisa. Liisukka lienee sitten eri kasvi. Nuo mainitsemani ainakin tykkäävät valoisasta ja aurinkoisesta paiaksta ja runsaasta kastelusta mutta eivät siedä astettakaan pakkasta, mikä näin syksyn tullen pitää muistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 08:53

enpä tiedä näin näkemättä sanoa mitään. Hoida huolella juttele sille, minä olen nähnyt miten jo
tuhoon tuomittu kukka nousi täyteen kykoistukseen, kun juttelin sille ja se on totta.
Toivottavasti onnistut sen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 21:06

Saan hengiltä kaktuksetkin, joten en osaa neuvoa.