Kuulutko sinä heihin?

Vain joka kolmas suojaa kännykkänsä.
ruotsalaistutkimus; www.tietokone.fi/uutiset/vai...mpaign=rss

Avainsanat: huolettomat älypuhelimen käyttäjät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2011 - 04:50

Kyllä vaihdan kaikkiin salasanat :)
vinkki: käytän numeroita joidenkin kirjainten tilalla ja toistepäin
esim. 1 voi olla = I ja 3 = E

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.08.2011 - 22:54

En tiedä älypuhelimesta...Kuhan on puhelin, jolla voi soittaa, kun tarvii...Mutta tietokoneen kanssa vähän eri juttu.Töissä joudun vaihtamaan salasanoja viikoittain (siinä muuten onkin keksiminen...) ja kotonakin tulee vaihdettua aika usein.Siitä kaiketi tullut jotenkin tapa...
Ennen oli helppoa, kun päiväkirjassa oli selkeä lukko ja avaimet saattoi piilottaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2011 - 07:06

En omista älypuhelinta, ihan normi kännykkä riittää mulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2011 - 09:15

ihan tavallinen kännykkä, enkä pidä edes bluetoothia yllä / päällä .
enkä harrasta nettisurffailua kännykällä, riittää kun kotona on laajakaista ja suojattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2011 - 09:50

Kyllä. Esimerkiksi näin:

MITEN VOI UIDA KÄNNYKÄN KANSSA? VOIKO MATKAPUHELIMEN SAADA MITENKÄÄN KOTIKONSTEIN TÄYSIN VESITIIVIIKSI?

VOI, sulkemalla kännykän kondomiin!

Kun veneilykausi on taas päättynyt ja vesien ollessa jo kylmiä ja suurimmaksi osin jääpeitteisiä on vesilläliikkujien turvallisuuden kannalta toimiva matkapuhelin entistäkin tärkeämpi. Sillä voi hälyttää apua ja opastaa pelastajat suoraan kohteelle.

Kondomin koolla ei ole väliä, mutta vesitiiviiksi suojattavan kännykän koolla ja muodolla on merkitystä. Kondomin voi ostaa huomaamatta ravintolan vessasta hintaan 2 euroa kaksi kappaletta. Toiseen voi laittaa kännykän laiva- tai venematkalla ja toisin säilöä siltä varalta, että reissumiestä onnistaa ...!

Teräväreunaiset läppäri-, linkku- ja muut matkapuhelimet soveltuvat huonosti kondomilla vesisuojattaviksi ainakin silloin, jos halutaan säilyttää kännykkä toiminta- ja käyttövalmiina kondomisuojapussissaan.

Mutta tavallinen nokialainen karvalakkimallinen kännykkä sujahtaa parissa sekunnissa avokaulaiseen kondomiin, istuu siellä anatomisesti oikein, ei liian tiukassa eikä liiassa vedeksi kondensoituvassa kosteassa ilmassa, sillä lailla sopivasti. Sivullinen tuskin edes huoma, että kännykkä on suojattu kondomilla, sillä se on niin läpikuultava!

Näppäimistö kuultaa läpi ja toimii moitteetta kumikalvon alla, eikä äänikään vaimene yhtään ja tekstaritkin kykenee vaivatta lukemaan.

Veden alla kännykkä ei toimi, koska radioaallot eivät kulje vedessä, mutta pinnalla puhelin toimii moitteetta, eikä kastu tyrskyissä, aalloissa eikä sukelluksissa. Kondomiin suljetulla kännykällä voi siis soitella pelastusliiveissä kelluttaessa, uidessa tai luodolla värjöteltäessä, vaikka se olisi ollut koko pulahduksen ajan housujen taskussa ja umpisukkeluksissa.

Kumisuojan rikkoontumisen vaaran voi minimoida sujauttamalla "kännykkä-kondomipaketin" vaikka jalasta otettuun sukkaan tai kietaisemalla sen nenäliinaan, jolloin taskujen vetoketjut, avaimet, kolikot yms. eivät pääse viiltämään kondomin kumikalvoa taskussa.

Siis suojaa kännykkäsi takuuvarmasti ja tehokkaasti kondomilla; rullaa kumisukka suoraan pakkauksesta puhelimen päälle, riiputa, kierrä kaulakohtaa ja tee yksinkertainen solmu kuten ilmapalloon. Ja kas kummaa, matkapuhelin on täysin vesitiiviisti suojattu!

Kondomi on muuten täysin myrkytön, takuuvarmasti steriili arimmillekin ihmisen ja kännykän aroille pinnoille ja varsin kestävä suojasukka, joten sen poistaminen kännykän päältä suojaustarpeen jälkeen on yleensä tehtävä kumi rikkomalla. Viimeistään tässä vaiheessa jokainen huomaa kuinka vahva suojakalvo kondomi on. Kynsi ei aina riitä rikkomaan kondomia, vaan on turvauduttava johonkin teräesineeseen kuten, avaimiin yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2011 - 10:22

Salasanalla on kaikki suojattu. Parempi katsoa kuin katua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2011 - 10:29

Eipä ole älypuhelinta eikä tule...
Ihan vaan tavallinen Nokia... normi kännykkä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2011 - 15:48

Minulla ei ole älypuhelinta ainakaan toisteiaseksi. Työnantaja päättää, millainen puhelin kulloinkin hankitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2011 - 06:39

Taidanpa kuulua, hyvä linkki Jumppis. Nyt mä oon viisaampi.