Pitäisikö alkaa suunnitella elintason laskua?

kun nousukausi on toistaiseksi aivan jossain muualla, kuin Euroopassa ja Amerikassa. Kiinassakin elettiin vaatimattomasti ennen nousua. Pitäisikö alkaa karsia ylellisyydestä pikkuhiljaa asteittain. Ettei väkisin pidettäisi kuplaa yllä kuten jenkkien esimerkki näyttää. Infra rapistuu. Tiestö ja sillat sortuu. Eikä löydy rahaa niiden korjaamiseen?

Avainsanat: elintaso

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2011 - 12:49

Japp niinpähän tuo on ja kun alkaa eläke ikä ja saat ensimmäisen vanhuus eläkkeesi käteen, niin silloin alkaa mietityttämään onko tää totta ja pitääkö tällä sitten pärjätä koko kuukausi!
Ja kaikkien pitää kyllä alkaa ajattelemaan elämän arvoja ja ,ettei ole hyvä elää niinkuin millään ei olisi mitään väliä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2011 - 11:50

no ei tartte.se tulee suunnittelematta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 13:36

Minä olen aloittanut jo. Nivelkipujeni takia olen anonut työnantajan/työvoimatoimiston kautta työaikani lyhentämistä jossa tietenkin palkka puolittuu. Yhden vuoden voi tehdä kolme vk töitä ja kolme vk vapaalla josta työvoimatoimisto maksaa pientä osa-aikalisää ja työnantajan on niille viikoille otettava työkkärin kautta joku työntekijä. Luovun siis vapaaehtoisesti kokoaikatyöstäni vuodeksi. Raha ja kovat kivut vaiko enemmän vapaata sekä vähemmän särkyä...sitä olen miettinyt ja nyt on hakemus täytetty.
Jonkinmoinen elintason lasku siis odotettavissa, mutta eiköhän tuota pärjää ja olisi upeaa elää vuosi hieman vähemmillä kivuilla. Meniköhän nyt hieman asian vierestä..sorry.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 13:52

Kyllä täällä suunitellaan se puolestamme; www.valtioneuvosto.fi/hallit...eri/fi.jsp
Tarvitsee vain suunitella miten "90-luvun laman syömä" (ei kertynyt ilman tuloja) eläkkeeni riittää. (Se on sitä sosialisointia)

Lisätty: 07.08.2011 - 14:48

Autoilusta valtio kerää sellaiset rahat että jakavat sossuillekin. Laittaisvat niihin sortuviin siltoihin nekin €kut?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 16:28

Itse olen siinä elintason alapuolella ollut aina.Enempääne en pysty.Elämään pystyy aika pienellä.Mutta perintöjä ei jaeta.
Raha kun astuu kuvioihin siitä vaikeudet alkavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 16:58

jaa´ah että vielä suunnitella, eiköhän tuo laske ilman suunnitteluakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 17:26

Kyllä tuntuu jo siltä, että lattialankkujen alla jo asun. Välillä nosta yhtä lautaa ja katson joko ovat suunnitellet jotain muutakin.
Kyllä minä olen sitä mieltä, että vaikka kuinka elintason alapuolella olen jo, niin mihinkä asti sitä pitää pudottaa.
Terveydenhoito on Suomessa hyvä, ainakin kohdallani nykyään, mutta kyllä siellä lääkärin kanssa
tarkkaan tutkimme mikä vahvuus lääkkeissä on korvattavaa.
Suurin osa menee terveys- ja lääkekuluihin, mutta ilam niitä ei voi olla.
Pari kertaa kuukaudessa käynti J.län Keskussairaalassa nappaa matkoineen 50 ekua ja kalliit opioidit päälle ja keskushermosto lääkkeet estämään kivun nousua kovin kauheaksi.
Toivon jo kuolemanpilleriä meille suurkuluttajille avuksi.siinä se elintason lasku tulisi näkymään hyvin
Olisko viikatteelle töitö Suomessa?

Lisätty: 07.08.2011 - 17:28

Viis minä teistä ja silloista, kyllä ne rakennetaan entistä ehommaksi, onhan se nähty.

Lähteet:
oma laskettelu elintasolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 17:58

Tapahtuu ihan itsestään, joten ei huolta itse sitä huonontaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 18:49

Turha sitä alkaa suunnittelemaan, tuleehan se muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 19:35

Jos lama yllättää, niin ei mielestäni kannata karsia infran ylläpidosta - lasku siitä lankeaa joka tapauksessa jossain vaiheessa. Laman aikana valtion pitäisi ennemminkin esim. kunnostaa teitä työllisyyden ylläpitämiseksi. Laskusuhdanteessa sitä paitsi edullisempaa.

Oman talouden kukkaronnyörit kiristyvät automaattisesti, sillä suunnitellut isommat hankinnat on nyt hankittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 20:50

Kyllä se ihan luonnostaan tulee muodostumaan tulojen/menojen suhteen :(

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 07.08.2011 - 23:39

melko luottavaisesti suhtaudun siihen että suurimmalla osalla suomalaisista elintaso tulee laskemaan melko piankin, mutta nälkää ei kuitenkaan tulla näkemään, jos ruuan hankinta pannaan muiden hankintojen edelle (kuten toinen auto, kolmas taulu- tv jne.) eikä juoda ihan kaikkea ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 09:43

Tuollaisia en suunnittele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2011 - 08:53

Ainakin yli varojensa elämisen voi lopettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2011 - 01:27

Alaspäinhän tuo on mennyt kuin lehmän häntä jo kauan.