Mitä tarjoaisin ystävälleni kahvin kera, kun hän sairastaa pahaa keliakiaa? Ei aina sitä jäätelöä...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.07.2011 - 21:42

Marenkituotteet ovat oikein sopivia ja hyviä. Kokeile vaikkapa kuuluisaa Ellen Svihhufvudin kakkua.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastauksista!
Marenki juttuja en ole hänelle vielä tarjonnutkaan :) Kiitos vinkistä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.07.2011 - 14:57

Nykyään on kaupoissa runsaasti valmiita gluteenittomia leivonnaisia. Jos haluat itse leipoa, osta kaupasta gluteenittomia jauhoja ja/tai riisijauhoja, erilaisia leivontaohjeita löytyy netistä todella paljon. Jos leivot esim. kakun, muista jauhottaa vuoka gluteenittomilla korppujauhoilla.
Perinteisen kääretortun pyöräytät perunajauhoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 15:16

Todellakin gluteenittomia tuotteita löytyy kauppojen hyllyistä ja pakastealtaista jo ihan kiitettävästi ja leivontaohjeitakin netistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 16:35

Kauppaan valitsemaan gluteenittomia tuotteita, varmasti löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 09:37

Torttupohjanohje: 3 munaa, 1dl sokeria, 3rkl perunajauhoja, 2rkl kaakaojauhetta(oikeaa), 1tl leivinjauhetta. Lopun osaat varmaan itsekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 13:17

Onko Digestive keksit sallittuja,niille jotain hyvää päällisiksi,suolaista tai makeaa,njam
Kipasin googlaamaan ja siinähän varsin suositeltiin eli niitä ehdotan ma...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 15:19

Keliakiaa on vain yhtä lajia eli pahaa. Ruokavalion kanssa on oltava ehdoton. Valmista tarjottavaa löytyy kaupoista koko Suomessa etenkin jos aiot tarjota kahvia ja sen kanssa jotain. Tavallisia digestive-keksejä ei voi tarjota, mutta niitä löytyy myös gluteenittomana. Niiden kanssa juustoja.
Kaikki reseptit voi muuntaa suoraan kun ostaa gluteenittomia jauhoja mutta myös valmistuotteet ovat ok. Jos ei ole tottunut leipomaan erikoisjauhoista kannattaa ostaa valmista.
Jos saat mansikoita, ne ovat tämän ajan hittituote.
Ostin tänään hakaniemen hallin Kelia-puodista hyvä korvapuusteja, olivat tarjouksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 17:32

Tarjoa leikkeleitä ja juustoja ilman leipää. Ei sitä "kakkua" ole pakko olla joka kahvihetkessä. Minulle erilaisert juustot käyvät mainiosti kahvin seuraksi. Herkkuni on rommirusinajuusto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 18:57

Leipäjuustoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 19:18

Leipäjuusto minustakin on oiva ja maukas juttu. Lakkahilloa ja kermavaahtoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.07.2011 - 23:51

Ystävän eteen voi katsoa vaikka netistä ko. alllergiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.07.2011 - 11:14

hyvää se on se jäätelökin jos ei käy ihan joka päivä syömässä ;) se on siitä hyvä että sitä voi tarjota muillekin, keliaatikolle tarkoitetut naposteltavat eivät kaikki ole kovin herkullisia ja hintansakin takia huono vaihtoehto yleiseen tarjoilemiseen.