Oletko vaihtanut ammattia? Kannattiko?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.07.2011 - 15:15

Samaa työtä tehty reilu 20 vuotta.Välillä tuntuu,että vaihtelu voisi virkistää.Toisaalta sitten taas ei.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.07.2011 - 14:45

En ole olen ollut ammattiuskollinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 15:20

Samalla alalla olen ikäni ollut. Välillä työtehtävät hiukan sentään vaihdelleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 15:40

Jos on nuori ja reipas, aina työn vaihtaminen kannatta se opettaa ihmistä paljon. Jos paikkakin on tiedossa.Olen aina omille sen sanonut. Puutuu, kun ei ole mitään uutta oppimista.Poikani ajo rekaa 6v.tta -sitten lähti opiskeleen korkeakouluun-kesät -metsäyhtiönpalveluksessa-sitten metsäyhtiölle-sitten kouluttajaksi-nyt lukee työn ohella opettaja korkeeta- saa siitäkin paperin.ikää 33v.kyllä kiinnostusta kehittää oppimista ja uusia asioita.Samoin tekee toisetkin lapsemme.Mutta eri asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 17:10

En ole vaihtanut alaa, jo 29 vuotta samalla alalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 17:32

Kuusi vuotta sitten vaihdoin yrittäjän tittelin eläkeläiseksi enkä ole katunut päivääkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 17:50

Vaihdoin ammattia enkä ole katunut vaikka olenkin nyt alipalkattu ja ylityöllistetty hoitaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2011 - 22:14

Nuorempana usein ja aina kannatti. Nykyisen työnantajan palveluksessa erilaisissa tehtävissä 21 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 00:07

Jos lasten hoitamisen vaihtamista vanhusten hoitoon voi kutsua ammatin vaihdokseksi niin sitten ole sen tehnyt ja mielelläni olenkin. En ole katunut tekemääni "alanvaihdosta" päivääkään joten se kannatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 13:52

Olen vaihtanut ainakin 5 kertaa ihan eri hommiin. Yleensä 4 - 10 vuoden välein.
Se on ollut ainakin itselleni antoisaa ja mielenkiintoista. Enkä ole katunut.
Kannattavuus riippuu monesta asiasta, alasta, koulutuksesta, työllisyysnäkymistä ja elämäntilanteesta - onko juuri nyt tilaisuus vähän riskeerata.
Se kannattaa varsinkin jos olet nuori ja nykyinen kyllästyttää, tai jos siinä ei ole mitään mahdollisuuksista etenemiseen, vaikka haluja olisi.
Rahallisesti voi joskus olla jopa kannattavampaa pysyä (ja kiivetä) nykyisessä, jos siinä on olemassa mahdollisuuksia ylenemiseen tai muutoksiin, sillä alaa vaihtaessaan joutuu usein aloittamaan "pohjalta", paitsi - jos vaihtoa edeltää hyvä koulutus tulevaan.
Koulunpenkissä olin viimeksi yli 50 vuotiaana.

Lähteet:
kiinnostus, koulutus, kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.07.2011 - 21:51

Olen vaihtanut parikin kertaa. Kyllä kannatti! Ihmiselle tekee hyvää uusiutua ja saada uusia haasteita, stimuloi kummasti, kun joutuu ajattelemaan uusia asioita, Koulutus uuteen on aina paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2011 - 15:29

Kyllä vaan. Ensin oli opistotasoinen tutkinto ja sitten kaksi eri tutkintoa yliopistossa. Koko elämä on oppimista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.07.2011 - 23:29

Hoitoalan ammattilaisesta jouduin vaihtamaan konttorirotan virkaan - ei todellakaan kannattanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.07.2011 - 14:10

ei kannattanut, jos mietitään työtehtäviä, mutta kannatti jos mietitään työllisyystilannetta ;)