Minkä kirjan viimeeksi luit? Suositteletko muille?

Sadepäivinä lukeminen on mahtavaa!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 12.07.2011 - 22:11

Suosittelen kirjailija Jean Auel-Untisen mahtavaa sarjaa joka alkaa kirjasta Luolakarhun klaani. Uusinta ja viimeistä aloitan heti kun haen sen postista.

Kysyjän kommentti

Uskomaton sarja minunkin mielestäni :) Upeasti tehdyt kirjat ja tämä uusin kirja, jota odotettiin 10 vuotta oli kyllä odottamisen arvoinen. Suosittelen kaikille, jotka lukemisesta pitää.Paras mahdollinen kuvaus ihmiskunnan alusta ja sen historiasta,romantiikan ja jännityksen apukeinoin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.07.2011 - 11:28

Sain eilen illalla loppuun pari päivää sitten lainaamani Kauko Saarentauksen muiostelmat Oltiimpa kerran. Vaikka muistelmien taso heikkenee loppuaan kohden voin suositella kirjaa kaikille muistelmista pitäville ja miksei muillekkin. Kirja on sopivan kevyttä luettavaa varsinkin sädepäivinä. Siinä muistelija ei jää junnaamaan paikoileen ja kertoile ikävystyttävän pitkään jostain elämänsä varrella tapaamastaan ihmisestä, tai kokekemuksistaan. Parhaillani luen Nalle Östermanin kirjaa HärmägedÖn, vuoteni suomirockissa. Kirja perustuu Östermanin Rumpa lehdessä kirjoittamiin blogin teksteihin Suomi rockin esittäjistä ja heihin eri tavalla kosketuksessa olleista ihmisitä. Tämä kirja jos mikä on piristävän erilainen verrattuna moneen muuhun kaltaiseensa teokseen. sillä siinä Österman ei kaihda sanoa asioita niinkuin niistä ajattelee ja laittaa iseään likoon. Tämäkin kirja sopii erityisesti sadepäivien ajankuluksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 11:32

En lukenut, mutta äänikirjana kuuntelin Kalle Päätalon "Ihmisiä telineillä", jonka olen aikaisemmin lukenut.
Hieno kuvaus talojen rakentamisen historiasta. Kannattaa lukea.

Toinen lukemani on Leon Uriksen "Kolmiyhteys". Kertoo Irlannin yhteiskunnan kansanryhmien asenteista. Kannatta tämäkin lukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 11:38

Michael Baigent: Ristin salaisuus. Kriittinen katsaus Jeesuksen ristiinnaulitsemisen tapahtumiin. Samalta kirjoittajalta on ilmestynyt 25 vuotta sitten Pyhä veri, Pyhä Graal, josta sanotaan Dan Brownin ottaneen innoitusta kirjaansa Da Vinci -koodi.

Kirjassa pohditaan: Mitä jos kaikki, mitä meille on kerrottu kristikunnan alkuperästä, onkin valhetta? Mitä jos pieni ryhmä on pitänyt totuuden tähän asti salassa? Mitä jos on kiistattomasti todistettavissa, että Jeesus ei kuollutkaan ristillä?

Suosittelen kirjaa lämpimästi aiheesta kiinnostuneille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 11:45

Nyt on vain lueskeltu puutarha- ja sisustuskirjoja ja lehtiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 11:46

Fordin korjausoppaan, en suosittele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 12:07

Luin kati tervon Jääkaapin henki. Kevyttä kesälukemista, suosittelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 12:55

Luin lomani alussa 5 Virginia Andrewsin kirjaa. Hän on lempikirjailijani :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2011 - 19:49

Luin Bagdadin prinsessan, suosittelen. Järkyttävä tarina. Nyt luen kirjaa nimeltä Hoivakodin kissa Oscar. Suosittelen. Topakka kissa joka taitaa saattohoidon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2011 - 18:46

Luin viimeksi Hamasin pojan kirjoittaman kirjan "Hamasin poika", Kirja kertoo Hamasin terrorijärjestön perustajajäsenen pojan Mosab Assan Yousetin elämästä.
Kirjoittaja kävi suomessakin ja esiintyi aamutelevisiossakin. Hyvin mielenkiintoinen totuuteen perustuva teos.
kirja.

Lähteet:
Hamasin poika

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 09:27

Järjestystä en välttämättä muista, taisi olla Hanna Tuurin uusin (joka ei ollut kummoinen). Sitä ennen luin kuitenkin Staffan Stolpen "I skuggan av en liten uzo". Oli manio kirja sattumuksista ja elämästä Peloponnesoksen kylässä jossa asuu suurimman osan vuotta, on asunut jo yli neljäkymmentä vuotta.
Stolpen kirjaa suosittelen lämpimästi ruotsin kieltä taitaville. Löytyy ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoista, oman kpln ostin Akateemisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2011 - 18:13

Luen ennakkokappaletta Pasi Lönin teosta, ilmestyy kauppoihin syyskuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2011 - 22:35

Parhaillaan luen Alexander McCall Smithin kirjaa Oivallinen aviomies (sarjaa Mma Ramotswe tutkii), kevyttä ja hauskaa lomalukemista.