mulla on windows vista, ja hankin eilen hdmi johdon jotta voisin katsoa elokuvia,miten saan äänen kuulumaan tietokoneen kautta?

Eli siis telkkarin kautta kuuluva ääni särisee, ja haluaisin äänen kuuluvan tietokoneen kautta, ja minulla on siihen usb:llä liitettävät kaiuttimet. APUVA! Terveisin elokuva-friikki. :)

Avainsanat: Äänentoisto hdmi-kaapeli widows vista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.07.2011 - 11:35

Ohjauspaneelista hakusanaksi ääni.
Sitten kohtaan äänilaitteiden hallinta.
Sieltä sitten valitsemaan HDMI OutPut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.07.2011 - 16:52

Kyllä minullakin nuita johtoja ja laitteita on tyttären poika kuskannut, mutta milloin pätkii kuva, milloin ääni,
joten olen aivan kyllästyntyt ja katson sitten Tv.stä mitä katson, annan netin olla rauhassa.
Ei ne aina toimi kuten luvataan.ei ainakaan minulla. Otin Saunalahden tikun, kun DNA.n kanssa tappelin 10 kk. tikku on 4 käynyt huollossa ja nyt liike antoi takuuvarman tikun minulle, joka heillä on ollut käytösssä
että kaikkea ne teettää.Sitten kun en itse osaa laittaa paikalleen mitään, niin olen siitä mokkulasta jo maksanut 140 euroa, kun sitä sorvattiin paikalleen laittajaista, joten joskus kyllästyttää koko aparaatti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 13:04

Ollako Te laittant se yks pikkujohtopää siihen ääni sisään reikään? Vaikka se mälli lähtee digilaitteesta yhdestä aukosta niin pittä olla kaks pää computer ainakin Win XP.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2011 - 23:54

Windows Vistasta en tiedä, mutta...
Jos USB-kauttimesi ovat muulloin toimineet normaalisti ?
Jos pyörität elokuvaa tietokoneesi DVD:ssä ja haluat äänen siitä ulos Usb:stä kaiuttimille, niin katso Ohjauspanelista, Äänet ja äänilaitteet, Äänen toisto, Kaiutinaasetukset sekä Kaiuttimet ja Kaiutinmallit, kaikki asetukset oltava oikein määritellyt.
Löytyykö sieltä vaihtoehto USB OutPut ?

HDMI-kaapelissa kulkee sekä kuva että ääni.
Saat varmaan TV:n äänenkin paranemaan, jos vain kaikki asetukset on oikein.
Käytä silloin HDMI OutPut.
1. säädä lähtevän äänen voimakkuus sopivaksi

Voiko olla niin, että HDMI-kaapelin kytkeminen muuttaa näitä oletusasetuksia ?
HDMI-kaapeleita on monenlaisia sekä liitäntöjä on 1.0...1.4 versioita.

Lisätietoa löytyy:
fi.wikipedia.org/wiki/HDMI
fin.afterdawn.com/oppaat/ark...ce_fin.cfm
www.hdmi.org/