Onko sinulle Voi voi, vai margariini ?

Voita uusille potuille,puuroon ja oivariinia leivänpäälle.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2011 - 09:13

Luomu kirnuvoita potuille, tavallista voita leivontaan ja paistoon, oliiviöljyä salaattiin, avokado- ja kookosöljyä paistamiseen.

Kun kevytlevitteet tulivat markkinoille, niin labrassa työskentelevä tuttavani varoitti, ettei niitä missään tapauksessa tule käyttää, sillä sisältävät paljon aineita, joita epäillään syöpää aiheuttaviksi. Enempää ei tarvinnut "mainostaa" . Olen kuullut rasva-alalla työskennelleiltä, että jos terveydestään välittää, niin ei missään tapauksessa margariinia, samaa olen kuullut rasvattomasta maidosta, joka on kuulemma harmaata vettä, kunnes siihen lisätään sitä ja tätä, jotta saadaan näyttämään maidolta. Nämä henkilöt, jotka mielipiteensä esittivät eivät olleet tuotantolinjalta vaan todella tiesivät mitä puhuivat.

Kysyjän kommentti

Uusien tilastojen mukaan Suomessa VOIn käyttö on lisääntynyt ja kaikenmaailman margariinene käyttö vähentynyt

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2011 - 06:37

Jääkaapista löytyy vain kevytlevitettä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 07:03

Arlan Ingmariini leivälle, Valion voita leipomisiin,
öljyä ruoanlaitossa.
( en kevytlevitteitä käytä, jos on Antti Heikkilän kirjoituksiin uskominen, ovat lisäaineita pullollaan. )

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 30.06.2011 - 07:15

En ole voi-voita syönyt sitten kotoa muuttamisen jälkeen, vaikka puhummekin edelleen margariinista kuin voista. Puuroonkiin tulee voisilmä ja tyttömme on ihan onnessaan aina kun saa suun täyteen 'voita'. Keijua tai Flooraa leivälle, paistamiseen juoksevaa pullorasvaa. Pullataikinaan leivontamargariinia ja sämpylät öljyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 07:34

Voi on aina voita. Itseasiassa jääkaapista löytyy voita, Oivariiniä, rypsiöljyä ja rypsiöljyvalmistetta pullossa. Uudet perunat suorastaan vaativat voita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 07:41

Olen vaihtanut kevytmargariinin Oivariiniin jota sipaisen leivälle. Käytän sitä myös leivontaan. Voisilmä puuroon ja kalat paistan voi-rypsiöljyseoksella.

Lisätty: 30.06.2011 - 18:53

Ps. Minäkin muuten tykkään Juustoportin kirnuvoista, nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 07:47

Benecol leivälle ja puuroon. Uudet perunat vaativat voita ja kaurapuuronkin syön joskus aamusella
kasalla voita.
Olen jo kyllästynyt noihin lehtikirjoitteluihin, milloin voita, markista ja öljyä.
Kyllä se minun vanhan ihmisen on vähän turha mainosten perässä juosta.
On niin paljon vakavia sairauksia, että ei se voi mnua tapa.
Kalat paistetaan voissa.
Ennen olin hyvin tarkka, ei voita, mutta ei veriarvoni ole miksikään muuttunut,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 08:21

Meillä käytetään "rasvana" voita ja oliiviöljyä. Se vähä mitä voita käyttää ei tapa ketään. Suomessa on kautta aikojen käytetty voita eikä kansa ole sukupuuttoon kuollut.
Margariini jotenkin etoo, sorry vaan.
Leivälle ei mitään edes tarvitse laitta kun laittaa juustoa. Eri tuotemerkkien valmistajat kehuvat kilvan tuotteitaan ja kansa uskoo. Eli hyvää bisnestä.
Voilla paitsettu pihvi ja kalat masituvat, pinnan väri on kaunis. Sitä en vaihda mihinkään margariinilla hauduttamiseen. Voi on myös luonnontuote ja nykyään saa myös joko vähäsuolaista tai suolatonta voita. Itse ostan useimmiten Juustoportin kirnuvoita. Mielestäni ruualla ei kannata leikkiä, yliannostusta kaikessa on syytä välttää.
Ongelmia nykyihmiselle aiheuttaa vähäinen liikunta eli pikemminkin hyötyliikunta.
On myöskin keksitty erilaisia levitteitä, mihinkähän niitä tarvitsee?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 08:34

Meillä käytetään oivariinia leivän päälle ja kalan paistamiseen, muuhun ruuan valmistukseen käytän rypsiöljyä, salaatteihin oliiviöljyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 09:14

paistamiseen ja leivänpäälle margariinia..
Leivontaan margariinia ja voita tilanteen mukaan..
Mutta uusien perunoiden päälle VOITA sehän on selvää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 09:43

Sekoitan itse levitteen jossa paketti voita ja Kylmäpuristettua rypsiöljyä 4dl ja vettä 2dlSitä käytän vähän kaikkeen.Pakkan rasioihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.06.2011 - 10:11

Voita ja Beceliä. Riippuu mihin tarvitsen mitä milloinkin. Oliiviöljy on kuitenkin varattu pihvien paistamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 10:30

Voita sen olla pitää kaikissa käyttökohteissa.

Kärrynrasvat ovat sitten erikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 10:41

Benecolia tai Floraa leivälle, Oivariinia kalan paistamiseen, oliiviöljyä muuhun paistamiseen, voita leivontaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 10:45

Vaikka VOI on taasen niin trendikästä,käytän jotain kasvislevitettä.Pienen paketin ostin kait perunoita tai kalan paistoa varten.Oliiviöljyä vain ja ainoastaan!salaatille ja kasvisöljyä muille vihanneksille esim.grillatessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 14:31

Voi / öljysekoitusta lähes joka paikkaan.Herkullinen maku ja terveellistä pieniä määriä käytettäessä.Salaatteihin öljyä tarvittaessa. Näin meillä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 16:45

Voi voi !!
Oliivi öljy!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 17:15

Koska en syö leipää, niin en tarvitse levitteitäkään. Voita käytän joka paikassa, missä se on mahdollista. Tein juuri muropohjan, jossa oli voita ja rahkaa, mantelijauhoja ja spelttiä. Päälle laitan rahka-kermavaahtoa ja tietenkin mansikoita. Maistuis varmaan muillekin...mutta älä huoli, en aio syödäkään yksin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 17:42

Noin se menee,kuin Sinullakin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 21:57

Jääkaapista löytyy ainoastaan Flooraa, voita en ole käyttänyt kuin lapsuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 22:05

Voita ei mikään voita kalan paistamisessa..lorautan pikkuisen kyllä lime oliiviöljyä sekaan..antaa makua kalalle..ja uusille perunoille pitää ollla voita.Leivän päällä käytän Beceliä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 21:41

Oikeaa voita meillä käytetään, niin paistamiseen kuin leivän päälle.