millä saa kissan laihtumaan?leikattu kolli painaa melkein 7kg.paljonko ruokaa päiväs?täl hetkellä saa 2 annospussia/pv+naksuja..:)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.06.2011 - 18:42

Eikö kissoille riitä 1 annospussi ja naksuja päivässä?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.06.2011 - 18:27

Aikas kolli onkin;entäs jos pikkuhiljaa huomaamatta,(ei päivässä) vähentäisit annospussin yhteen ja mahd.vähän naksuja.Muistathan huolehtia vedestä...jos kolli syö naksuja on erittäin tärkeää saada nestettä.Säästäisi sun kollin virtsakivivaivoilta yms.jos ei olis lihava kissa... +erikoislaihaa ruokaakin olemassa,kolleille!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 19:27

Jos kissaa rupeaa liian tiukasti pitämään dieetillä, sen maksa rasvoittuu.
Elopainokiloa kohti tulisi antaa ruokaa 75 kcal kissaa laihdutettaessa, ainakin 2/3 sen normaalista ruokamäärästä. Helpompi olisi ennalta vähentää ruoka-annoksia ja estää liikalihavuus kuin laihduttaa.

täällä ohjeita:
www.purina.fi/Home/All+About...weight.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 21:15

Ostahan kevyempiä ruokia, esim seniori kissan ruuat ovat juuri näitä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 22:00

Pullukka, mikä pullukka. On mahdollista, että tuosta ominaisuudesta ei pääsekään eroon.

Kannattaa kuitenkin kokeilla yhden annospussin konstia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2011 - 23:13

Nassu on meillä tuon melkein 7kg eikä yhtään lihava päinvastoin laiha.Syö ruokaa kun hevonen ja saa matokuureja.Olisiko liikkumisessa parantamisen varaa. Lisää virikkeitä jotta kiinnostaa liikkua.Omille annan pirkka ruokia, lidin pieniä kissan purkkeja,valion kermaa,kastiketta perunaa ,puuroo johon sekoitan lihaa, muikkuja,merenherkkuja.naksuja .Niin paljon kun kelpaa .Sitten pyytäävät itse vielä lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 04:32

Itselläni on 3 kissaa ja painavat jokainen n. 7 kg, eli läskejä ovat :) Kissat syövät nappuloita sekä pari annospussia päivässä yhteensä, olen vähentänyt määrää. Nappulat myös lihottavat, jos kissasi niitä paljon saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.06.2011 - 09:31

Vilkaise tuota:
perfect-fit.eu/PerfectFit/fi...3wodhRsDZA

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2011 - 13:37

Liikuntaa enemmän. Leikitä kissaa päivittäin niin, että se kuin vahingossa tulee juosseeksi ja hyppineeksi vaikka lelujen tai jonin muun sitä miellyttävän kapistuksen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2011 - 20:18

meitin katti saa n. 2,5dl kuivamuonaa päivässä. kolmena osana.
viikonloppuna aamuannos korvataan märkäruoka - annospussina.
syököön pihalla lisää jos nälkä yllättää. on meidänkin kisu leikattu ja aina tossa norkoo kun jotain keittiössä rasahtaa. mutten mitään anna. kohta sille saa olla syöttämässä mitä lie napostelupaloja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2011 - 21:28

Vähemmän ruokaa.