Tuleekohan näiden kosteiden sateiden jälkeen lämmössä hyttyset ja mäkäräiset?

Lisätty: 25.06.2011 - 21:31

Sirkkaliisa, En todellakaan toivo, mutta joku viisas ennusti, että näiden sateiden jälkeen kun ilmat lämpenee, niin ne saa hyvän kasvualusta munien kehittymiselle joka lisää huomattavasti hyttysiä ja mäkäräisiä. En tykkää sitten yhtään.
Ja aivan totta, pikkuisille todella kiusallista varsinkin kun yöllä raapivat puremia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2011 - 16:28

Kyllä niitä siellä syntyy missä on seisovaa vettä ja lätäkköä.Soiden allikoissa .Kehitys kestää noin 4 viikkoa.Kotelo nousee vedenpintaan ja aikuinen kömpii vedenkalvolle.Naaraat imevät verta innokkaimmin.Aamuvarhan tai iltasella.Karttaavat kovaa auringon paahdettaja tuulta.Koiraat imevät kukkien nesteitä.Mäkärän puremat taasen tulehtuuvat kivuliaaksi.Lapset saattavat saada kuumetta tai myrkytyksen .Mäkärän toukat elävät ja kehittyvät virtaavissa vesissä.Joten oikein olit ajatellut. Kukapa niistä tykkäisi, muutakun linnut.Käyttäävät niitä ruokanaan.

Kysyjän kommentti

Tässähän tuli hyvä faktatietoa!
Joten näiden helteidenjäleen kun tulee sade, niin 4 viikkoa ja taas hätistellään inisijöitä :(

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.06.2011 - 21:03

Voi Liinun kulta, vieläkö odotat enempi noita verenimijöitä. tuntuu, että niitä on maailan armeija liikkeellä.'Ovat varmaa Obaman lähettämä vartiojoukko, kun itse ei enään voi.
Kyllä niitä rantalepikössä on aivan tukehtumiseen asti.
Kyllähän aikuinen, mutta pieni alle metrin taapero on kuin punaisia paiseita täynnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2011 - 22:30

Joku tiedemies taisi keväällä jo uumoilla, että tästä kesästä tulee edelliskesiä "parempi" hyttysvuosi, ei paljon olisi väliksi.... mulle kelpaisi erinomaisesti huono hyttyskesä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 00:10

Viime kesän reissu juhannuksen aikaan Bomballa oli ikimuistoinen hyttysten kera. Siellä niitä riitti vaivoiksi saakka. Ensi viikolla lähdemme pohjanmaalle, tiedä sitten onko hyttysiä tällä reissulla, toivottavasti ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 08:02

Verenimijöitä on ihan tarpeeksi ja lisää tulee. Oikein otolliset kelit niille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 09:05

Niitä tulee kyllä lisää yleensä, vaikka kukaan niitä ei kyllä halua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2011 - 16:31

kyllä tulee lisää ikävä kyllä. niitä on nytkin jo ihan tarpeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.06.2011 - 22:28

Meillepäin ne ovat tulleet jo heti kohta kun lumet suli. Toivoisin sellaisia kelejä jotka veisivät ne huitsin Nevadaan. Tai ainakin ilkkisnaapurin tontille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 11:38

Kyllä niitä on tänä vuonna ihan riittämiin.

Yksi vielä puuttuu sanoi piru kun hyttysiä luki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2011 - 13:22

Tämä on kuulemma erittäin hyvä hyttysvuosi ja kyllähän niitä verenimijöitä tuntuukin olevan. Onneksi on keksitty sitruunakynttilät, joiden tuoksu karkottaa inisijät pois parvekkeelta ja terassilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2011 - 20:24

Ilmeisesti tulee, mutta toivoisin ettei tulisi.