Kesälomamatkalle Helsinkiin?

Tsöraa lungisti, lähde messiin tsiigaan Stadii, hyppää ineen, gamla spora venaa just sua! Linkki Helsinki-saitsarille vanhalla ratikalla. Edullinen ja mielenkiintoinen.
www.hel.fi/hki/HKL/fi/uutise...unavuoreen

Avainsanat: sighseeing helsinki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2011 - 07:46

Kiitos hyvästä tiedosta. Tuonne menen minäkin ihan varmasti kun Stadiin menemme. Tavallisesti käymme parina kertana kesässä.Kauppatoriille ja hakaniementorille kenties korkeasaareen ja pikkupaatilla 2h risteily. Tuon lisään matkaohjelmaan. Viimevuonna olimme parissa museossa ja kasvitieteellisessä puutarhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

-m-
Vastattu: 23.06.2011 - 07:52

Hyvä vinkki, kiitos. Taidan kuitenkin jättää sen käyttämättä. Tämän porukan kanssa menemme korkeitaan Suomenlinnaan piknikille tai Korkeasaareen ja sitten kiiruusti takaisin Sipooseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 10:47

kiitos vinkistä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 11:34

Varmasti käyn, jos Helsinkiin tulee mentyä.

Turuntauti tuonkin liikennemuodon siirsi muistojen joukkoon. Nyt haikaillaan Turussa raitsikkojen perään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 11:35

Kyllä se Helsiinki on niin koluttu kaupunki minulle, että en enään sinne halaja, kuin muistoissani.
Noin 50 vuotta kun siellä vierähti eri puolilla niin se saa riittää-
Mutta onnea Sinun saitsingillesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 12:01

Helsinki on minulle läpikulkupaikka lähinnä, joskus ehkä pitää taas oikein tutustua kaupunkiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 13:17

Hyvä vinkki, kiitoksia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 14:22

Hauskalta näyttää tuon vanhan raitsikan meno. Jos joku ulkopaikkakuntalainen lapsi haluaa sen kyytiin, voin tarjota reissun - katsotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 14:49

Ollaan ajeltu sporalla ja mantalta lähdetty.
Vaikka olen näitä katuja dallailut snadista asti, niin paljon on sellaista historiallista tietoa jäänyt saamatta tai jäänyt unholaan, kun kiireellä kulkee ohi.
Olemme mm. myös tehneet erikaupunkienosiin vierailuja ja ottaneet HKI oppaan kertomaan ajasta, arkkitetehtuurista jne. mm. Krunikassa Ruiskumestarintalo aivan ihana idyllinen hirsitalo keskellä kerrostaloja. Kallion "kivikirkkokin " on tiilistä tehty vaikka ulospäin muulta näyttää ( se lama oli silloinkin) ja on Helsingin pisimmän suorankadun päässä Kalliosta -Krunikkaan asti näkee.
Kyllä Helsinki on paljon muutakin kuin Linnanmäki, Korkesaari, torit ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 16:12

Tarkoituksemme olisi piipahtaa tänä suvena Hesassa ja käväistä ainakin luonnontieteellisessä keskusmuseossa jotenka kiitos vinkistä. Ratikkareissu voisi olla hyvä lisä hesanvierailun käyntikohteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 17:26

Kiitos, kiitos. Täytyy varmaan ensin palautella stadin slangia mieleensä ettei joudu eksyksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 21:26

Kiitos vinkistä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2011 - 22:43

Ei taida tulla mentyä tänäkesänä Helsinkiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.06.2011 - 21:53

Kauas on pitkä matka, mutta kiitos. Pitää muistaa jos joskus pääsisi lomareissulle syntymäkaupunkiinsa.