Mikä keino on paras lasisen kahvinkeittimen saamiseksi puhtaaksi/kirkaaksi?

Pannu ei edes kovin vanha, tavallisella tiskiaineella peseminen ei mielestäni puhdista sitä, vaan keitin jää jotenkin 'mattapintaiseksi' lasiosastaan, ts. ei 'kirkkene'. Oiskosta sulla neuvoja antaa...? Vaik ei tää niitä elämää suurempia kysymyksii ookkaan.. hehhee...

Lisätty: 11.10.2008 - 16:38

Kiitti vastauksestasi, oli hyvä neuvo tuokin, mut entäs vinkit, jos ei ole tiskikonetta, tai ei irrotettavia muoviosia, joita ei tiskikoneessa haluais 'turmella'?

Lisätty: 12.10.2008 - 19:31

Lennulle väliaikatietoja; kokeilin antamaasi konstia, konetiskiainatabletti pannuun¨, jne, tuli puhdasta. Kokeilen/testaan vielä näit muittenkin ehdotuksia tietty...kiitti teille vastauksistanne...

Avainsanat: lasinen kahvinkeitin keino puhdistus kirkkaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2008 - 16:41

Joskus riittää kun liottaa lasisessa kahvipannussa vettä, johon on sekoitettu konetiskiainetta. Piinttymät lähtevät helposti tiskiharjaa pyöräyttämällä sen jälkeen. Huuhdella toki pitää hyvin.

Lisätty: 11.10.2008 - 16:54

Jos taloudessa ei ole tiskikoneeseen tarkoitettua pesupulveria niin koettaisin liottaa lasikannussa tavallista pyykinpesupulveria. Siten sain ainakin teräskattilat pulverivettä keittämällä hohtavan kirkkaiksi. Lasikannua en ehkä tohtisi liedellä kiehuttaa. Liottaisin vain.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.10.2008 - 14:55

jos sen muoviosat on pesu siis astianpesukoneen kestävät niin tiskikoneeseen kun laitat johan tuli kirkkaaksi,meillä on muoviosanen kahvikannu tai pannu niin se kestää konetiskin ja on aina kirkas,lasi kyllä kestää konetiskin mutta muoviosat saattaa ruveta rispaantumaan jos eivät kestä tiskikonetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2008 - 16:56

edellä olevat ohjeet on mulla toiminut. mutta jos pannussa on kalkkiutunutta pintaa niin etikka on kova sana. tai sitruuna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2008 - 17:36

Myös ruokasoodaa ja vähän vettä voi kokeilla. Minä yleensä pesen kahvinkeittimen kannun jokaisen kahvinkeiton jälkeen käsin, siis tiskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2008 - 17:41

Kuuma vesi ja Fairya.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2008 - 11:07

minua on neuvottu että voisi noilla ruokasoodilla ja etikka sitruuna hommilla yrittää jos ei satu tuo ihan perinteinen konsti toimimaan.
voi myös ihan yrittää pelkällä vedellä että ei laita puruja niin puhdistuu muutenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2008 - 09:31

Konetiskiaine on aikamoista lian ja tummumien irroittajaa, kokeilepa sitä.