Mitä voisin leipoa äitille äitienpäiväksi? voi olla haastavampiakin torttuja, kakkuja ja leivonnaisia. maikeita kuitenki.

Lisätty: 02.05.2011 - 23:06

KIITOS LINKEISTÄ & OHJEISTA

Lisätty: 02.05.2011 - 23:23

VOISIN OLLA HIENON NÄKÖSIÄKIN ELI SIIS IHAN JUHLALALEIVONNAISIA. tosin voihan sitä koristellakkin ihan kermalla ja nonpareilleilla yms.

Avainsanat: torttu apua vinkkejä nopeasti kiire äitienpäivä kakku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2011 - 22:13

Hesarin ruokasivuilla ohjeita moneen lähtöön:
www.hs.fi/ruoka/reseptit/?ka...3god2SBUuw
Pirkan sivuillakin:
www.pirkka.fi/ruoka/reseptih...C3%84kakku

herkkuja täälläkin:
www.dansukker.com/fi/Teemat/...DgodgDaopQ

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2011 - 22:32

Minä itse väsään omalle äidilleni . kakun jossa on 5dl kanamunia-4dl sokeria vatkaan kuohkeaksi -3.5dl venäjauhoja joihin sekoitan 1tl leivinjauh.-1/2dl perunajauhoa-Pistän isompaan vuokaan 25cm halkasija.Paistan 175 alatasolla 1h. luukkua avaamatta.
Leikkaan jäähtyneen kakun 4 osaan vaaka suunnassa.Vispautuvaa laktoositonta kermaa 1/2 .l -rahkaa purkki.4dl vahvaa marjamehua jolla kostutan levy kerrallaan sitämukaa kun täytän.
Hyvää hilloa ronskisti väliin ja kermaseosta.Päälimmäin pala, sisäpuoli kostutus kanssa ja päälle. Sitten kakun päälle ja reunoille kermat . Voit koristaa haluamallasi tavalla hedelmillä ja suklaarusinoilla.
Tulee rehvakas kakku ja aina maistuu ja riittää.Minä laitan itsekeittetyjä hilloja .
Onnea kokeiluun.Tätä äitini taasen pyysi minua tekemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 07:56

Olkaa onnellisia, kun saatte vielä muistaa äitiä äitienpäivänä, minä muistelen, niinkuin moni muukin tekee.
Jos minun oma äitini eläisi, tekisin hyvän voileipäkakun vaihteeksi.
Olen opetellut tyttäreni kanssa hyvän ja kehutun kakaun reseptin, se oli minun siskoni kehittämä.
Mutta makeahan se tietysti on äitienpäivän kakku.
toivottavasti saat hyviä vihjeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 08:00

Sait hyviä ja makoisia ohjeita leivottavaksi,onnea ja onnistumista leipomiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 08:10

Itse kanssa kallistun sirkkaliisan voileipäkakun puolelle. Äitini eläessä tein hänelle juhlapäivinään voileipäkakkuja ja siitä tulikin sitten koko suvun suosikkikakku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 09:17

Parasta etsiä netistä, vaikkapa Kotilieden sivuilta, reseptejä. Niissä on hyvät kuvat yleensä ja se auttaa valinnan tekemisessä. Kakut eivät suinkaan ole makeita kaikki, riippuu siitä mitä laittaa täytteeksi ja kakun päälle. Nonparellit jättäisin koristelusta pois, kuuluvat mielestäni lasten kakkuihin...
Voileipakakkua en kyllä äidille laittaisi, on aika arkinen ja aikansa elänyt juttu... kyllä äiti ansaitsee paremman tarjoilun.
Myös Hesarin sivuilta löytyy reseptejä, samoin Maku-lehden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 10:16

Netistä löydät huikean paljon hyviä ohjeita. Itse ajattelin tehdä Tiramisun ja viedä sen kukkien kanssa keinoäidilleni, kun oikean äidin luo on yli 500 km ja siellä tarkoitus käydä kesemmällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 12:43

www.hellapoliisi.fi/reseptit...ekakut.php

tässä muutama

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 13:14

Hellapoliisin vinkit käyttöön Toffen linkistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2011 - 22:19

Minä tekisin suolaiseksi pienen voileipäkakun...ja makeaa lisäksi..Tuolla tuli jo paljon hyviä ohjeita makeista laivonnaisista..Kinuski täytekakku on hyvä..löytyy varmaan netistä ohje.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.05.2011 - 16:14

Onnea vain leipomiselle, äitisi tulee olemaan ylpeä tyttärestään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.05.2011 - 03:49

Totta, mikä sen parempi lahja kun oman lapsen leipomus.