Viisi vinkkiä.

www.tietoviikko.fi/kaikki_uu...608318.ece

Avainsanat: pishing

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.04.2011 - 18:37

Ilman tietoviikon vinkkejä olen poistanut ja siirtänyt "mustalle listalle";welholla ollut viimeaikoina(vuosi)usein näitä phishing-tapauksia "webmail account upgrade"<yleensä otsikko.
Welho antoi saman ohjeen ,kun soitin ja ilmoitin,mutta ilmeisesti ei voi muuta kuin tuhota ja TIETYSTI avaamatta.Musta lista tosi pitkä epämääräisistä osoitteista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.04.2011 - 17:14

Hyviä ohjeita meille netin käyttäjille. Kannattaa todellakin noudattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2011 - 18:45

Ei muuta kuin heitä pissihinkki lähettäjän niskaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2011 - 19:06

Kumpa tuon nyt sittn käsittäisi vanhempikin nutturapää, ei vais ei ole nutturaa, siis kaikki epäilyttävä
jätettävä avaamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2011 - 19:42

No tuota tulee ilman tätäkin noudatettua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2011 - 21:11

toisinaan tuntuu siltä että tuhoan enemmän kuin luen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 08:58

Lista eitoivotuista pitenee ja pitenee. Sillä siitä pääsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 09:31

Vinkki!

Mijura on pieni mäyräeläimiin kuuluva matelija, jonka esiintymisalue on Mäyräkujalla ja sen ympäristössä.

Mijurat ovat usein erittäin kiinnostuneita tietokoneista, joten kannattaa varoa, ettei mijura ryömi avoimesta tuuletinaukosta sisään koneeseen ja aiheuta oikosulkua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2011 - 14:35

Totta tosiaan, tuossapa oli viisi viisasta vinkkiä kaikkille älynsä hukanneille nettiuskalikoille joille ei muuten juolahtaisi nieleen olla kurkaamatta jokaisen sähköpostiliitteen, komentokäskyn tai muun ei toivottavan viestin taakse vaikka ne tulisivat täysin oudoilta henkilöiltkin tai jopa kantaisivat sisällään varoituksia viruksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.04.2011 - 10:01

Kun on tällainen arkajalka, joka ymmärtää tietokoneiden päälle vain sen, ettei niitä saa kivittää eikä potkia, niin todellakin jättää kaikkeen epäilyttävään kajoamisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2011 - 02:32

Nykyisin on syytä varoa kaikkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2011 - 18:57

Ihan hyviä neuvoja, kannattaa noudattaa.