Oletteko tutustunut ydinsähköön?

Virtuaalikierros atomivoimaan; www.tvo.fi/virtuaalikierros/

Avainsanat: olkiluoto virtuaalisesti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.04.2011 - 10:43

ihan live-kierroksia olen tehnyt Loviisaan silloin kun se oli tuore tapaus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.04.2011 - 10:53

Kun ydinvoimaloita suomessa alkaa olla tulevaisuudessa yli oman tarpeen, tulee enenevässä määrin lisää paineita alkaa louhia uraania myös Suomen maaperästä, hyvästi luontoarvoiltaan kaunis Suomi.

Mutta ei hätää, Pekkarinen tulee lausuinnoillaan hätiin:

- "kaivokset tuovat lisää toimintaa,liikennettä ja elämää"
Ministerin mielestä Suomi-kuva ei kärsi siitä, että matkailualueilta etsitään uraania tai että lohijoen
suulle suunnitellaan ydinvoimalaa.

Ps. Eilen oli alue-uutisissa puhetta, että veli Venäläinen alkaa jauhaa energiaa luonnosta esim. tuulen avulla. Vosikohan Suomi ja Venäjä palata siten uudelleen idän kaupan entisiin kulta-aikoihin????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 11:00

Olen käynyt "Livenä" sekä entisessä, että tässä nykyisessä Vierailukeskuksessa.
Komeita (propaganda-) paikkoja, ei siellä ole tarvinnut rahaa säästellä.
Oli vain aika pintapuolista ja teoria tietoa esillä siellä, ainakin silloin toissa kesänä,
ei saanut mitään uutta tärkeää tietoa, kuten vastuusta tms. aroista asioista.
Tuosta Virtuaalikierroksesta sai todella ainoastaan sitä "esimakua".
Oudon vaatimattoman esittelyn ovat tehneet, luulisi heidän pystyvän parempaan.
Mutta kiitos silti linkistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 11:54

Eipä ole tullut käytyä ja ei minua enään kiinnosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 11:57

Eipä ole käyty mutta tuskin moiseen paikkaan edes haluan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 12:31

Ydinvoima ei kiinnosta missään muodossa. Livenä olisin päässyt tutustumaan entisen työpaikkani kautta 80-luvulla. Ei kiinnostanut edes silloin, vaikka se olisi ollutkin harvinainen tilaisuus. Onttopohjan kanssa samaa mieltä, jotain hillitintä sinne herra Pekkarisen tupeen alle tarvitaan. Olisikohan tässä nyt menossa taas sellainen surullisen kuuluisa ehta suomalainen tapa, että kun jotain mullistavaa keksitään, niin niitä sitä täytyykin sitten olla joka niemessä ja notkelmassa. Tällä viittaan lukemattomiin kylpylöihin ja laskettelukeskuksiin, joista useat käyvät tappiokierteellä tai ovat autioituneet. Sähkönkuluttajana en ole tietenkään täysin viaton, mutta ostan vihersähköä Helsingin Energialta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 13:28

Vaikka olenkin käynyt livenä tuossa esittelemässäsi vierailukeskuksessa kuulun silti niihin joita ydinvoiman käyttö ei houkuta sen monien riskien takia. Keskuksen komeat paikat eivät saaneet minua vakukuuttuneeksi ydinvoiman turvallisuudesta sillä ylimalkaisella tiedonjakotavallaan mitä siellä tästä energiamuodosta annettiin. Tästä johtuu että jätin virtuaalikierroksen kokematta. Se tuskin on livekierrosta antoisampi ja sisällöltään paremmin tietoa ydinvoiman haitoista ja hyödyistä jakava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2011 - 18:29

En ole tutustunut.