Mikä järjestelmäkamera ois hyvä alottelijalle? Ajattelin canon eos 500D tai550D? Ois kiva kuulla muiden kokemuksii noist kameroist

Lisätty: 23.03.2011 - 16:03

+ hyviä zoomeja

Avainsanat: kamerat järjestelmäkamera järkkärit kamerat äkkiä kiire viihde-elektroniikka nopeasti apua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 16:04

Sepä on tietysti makuasia(oma asia),mutta Canon EOS vitossarja ja järkkärit(Canon) siitä eteenpäin ovat aika "koneita" aloittelijan käsissä,mutta jos tosiaan aiot jatkossa harrastaa digikuvausta,niin haastetta löytyy ja pitkään...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.03.2011 - 16:14

Jos ei tarvitse videokuvaominaisuutta, voi harkita myös hieman edullisempaa Canon 1000D (tai 1100D). Kameran lisäksi täytyy olla vielä kunnon objektiivi, mieluiten kuvanvakaajalla (IS) varustettu. Yleensä samassa paketissa ostaen saa edullisemmin kaksi putkea, tavallisin 18-55mm ja esim. 70-300mm, kameran lisäksi. Voi tietysti harkita kameran (rungon) lisäksi vain yhtä putkea, esim. 18-135mm (kuvanvakaajan kanssa), jolloin yhdellä putkella pärjää jo todella hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 16:20

keskustelu.suomi24.fi/node/6504808

Itse suosittelen merkkiä Canon on todella hyvä ja helppokäyttöinen, jopa tällainen muumokin osaa käyttää sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 17:35

Molemmat hyviä valintoja. Ei olennaista eroa toiminnoissa. Kumman vaan ostatkin et tule pettymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 17:49

Minulla on sellainen Fuji-merkkinen vanha kamera.
Ja liike johon vien kuvani tehtäväksi sanoo, että se on hyvä kamera ja kyllä se minulle riittää.
En kuvaa paljon. Kännykkäkameroita on 3 kpl.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2011 - 18:13

Kyllä on mainitsemasi 500D on peli ja siihen putki 18-270 niin et tarvitse paljon kävellä lähikuvia kaan ottaessasi!

Lisätty: 23.03.2011 - 18:50

Canonin 5 ja siitä pienemmällä numerolla varustetut maksaa "kivitalon", joten siitä vaan? www.rajalacamera.fi/Publishe...p;pagenr=2