Oletko esiintyjä? Oletko ollut teatterilavalla, näytelmissä, kuoroissa? Pidätkö esiintymisestä?

Avainsanat: esiityminen teatteri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 19.03.2011 - 21:57

Nuorimman poikani hyvä ystävä on ruotsalaisen teatterin johtajan Johanin poika. Tällä verukkeella olemme usein päässeet svenskaniin kulissien taakse ja mm. aitiopaikoille kenraaliharjoituksiin. Minusta ei lavalle olisi, rimakauhu olisi varmasti tosiasiaa, mutta ehkäpä poikani saattaisi innostua näyttelijän urasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.03.2011 - 21:38

Kuorossa tuli lapsena laulettua ja jos mikäkin matka oli taivallettava, esiintyminen oli ihan kivaa--

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.03.2011 - 22:25

Koulunäytelmissä tietenkin kuten moni muukin. Monesti olen joutunut pitämään esitelmiä - josta en tykännyt. Laulan kuorossa joten siinä pitää hieman esiintyä. Samoin jos erehtyy karaokebaariin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2011 - 23:07

Noo joo...Olen harrastanut teatteria opiskeluaikana ja myöhemminkin.Juhlissa juontajana jonkun kerran...Ja kuoron kanssa tehty pari levyä.Omassa bändissä solistina muutaman vuoden.Kyllä se tietyn luonteen vaatii . Ja kyllä pidän esiintymisestä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 09:32

En ainankaan pelkää esiintymistä,minussa on komeljanttarin vikaa ja niin on pojassanikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 10:26

lapsena keijuleikeissä ja koulunäytelmissä.
ns. teatteria joutuu joskus vetämään / esittämään kun hoitaa asioita. vaikka et tuota `teatteria´ tarkoittanutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 11:54

Tosiaan monasti sanonut,että mulle riittää arki/kansallisteatteri asiakaspalvelussa;monasti aivan puhki,enkä sanoisi siitä alavariinsa nauttivani.
Peninä nautinto oli näytellä,mutta jossain vaiheessa valtasi ujous mielen ja kehon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 13:46

Teatteri sukua. Mutta ei vaikuta kovinkaan paljoa.Tykkään lausua ja esittää omia kirjoituksia, eri juhlissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 15:48

Esiintymiset ajoittuvat kouluaikaan. Ihan mukavaahan se oli. Olin jouluevankeliumien enkeli, joka esitti yksinlaulut. Teimme ystäväni kanssa joka viikoksi uuden näytelmän, jonka esitimme näytelmätunnilla. Lauloin myös kuorossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.03.2011 - 21:46

En pidä esiintymisestä. Aikoinaan esitelmän pitokin luokan edessä oli yhtä tuskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2011 - 10:01

Kyllä kyllä ja kyllä.
Olen esiintynyt jo kouluaikana näytelmissä, esittänyt runoja (myös omia kirjoittamia). Pidän esiintymisestä, se ei ole vaikeata lainkaan eli esiintymispelkoa en pode.
Äidinkielen tunnilla jossain kouluvaiheessa luettiin joka viikko paras ainekirjoitus (nykysin essee) ja minun oli lähes aina se joka luettiin. Ensin en kyennyt omaani lukemaan, niinpä maikka luki sen tai sitten joku luokkatoveri. Johonkin ikäkauteen kuului ujous, mutta se haihtui aika nopeasti. Tietysti oli myös "arveluttavaa" kun nostettiin jatkuvasti esille.
Olen ollut myös näytelmäkerhossa myöhemmin nuorena aikuisena. Työni ja harrastusteni puitteissa joudun esiintymään jatkuvasti.
Muutamia vuosia toimin työpaikan kulttuurikerhon vetäjänä ja meillä oli käynti Kansallisteatterissa kulissien takana. Siellä sain mahdollisuuden kokeilla sitä näyttämöä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 19:37

Enpä ole esiintyjätyyppiä. Viimeksi olen näytellyt jossain laakoulun näytelmässä. Ensi kesänä olen lupautunut juontamaan veljeni 60-vuotisjuhlat ja kovasti suunnittelen sitä tehtävää jo nyt.