Kokemuksia Pietarsaaresta?

opiskelemaan lähdössä ja ko. kaupunki yksi vaihtoehdoisto. Onko ruotsintaidottomuus ongelma?Onko kuinka "kuollut" paikka? Löytyykö yksiöitä keskustasta jne.

Avainsanat: opiskelu pietarsaari

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.03.2011 - 17:02

olen ollut Pietarsaaren Segelpaviljongilla tarjoilijana ammoisina aikoina. ruotisinkielen taito piti ainakin silloin olla hanskassa.
kannattaa tietenkin seurata Pietarsaaressa ilmestyviä lehtiä (kirjastossa, R-kiskalta tms. ) tässä linkki kaupungin vuokra-asuntoihin: www.jakobstad.fi/index_fi.html
tai netin kautta etsiä .
Pietarsaari on viehättävä kaupunki mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.03.2011 - 17:17

www.jakobstad.fi/index_fi.html

tästä saat varmaan kaikkeen vastauksen mitä ajattelet sinne menosta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2011 - 11:38

Lukihäiriöinen luki ensteks,kokemuksia Pietarista ja alempaata ruotsintaidottmuus,arvatkaa tuliko monta ????? mieleen.Mun tuttuni Pietarsaaresta ovat kyllä enempi suomenruotsinkielisiä,heikkolla suomenkielillä varustettuja...suosittelen pikaisesti opiskelemaan.Vramasti kiva paikka varsinkin kesäaikaan,meren tuntuma.Linkkejä tuli jo ja kyselehän "anonyymisti"asuntoasioista oppilaitoksesta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2011 - 10:36

Olen opiskellut ruotsalaisella Pohjanmaalla, ei kuitenkaan Pietarsaaressa. Lieneekö jo nykyään peräti kaksikielinen kaupunki, aiemmin oli puhtaasti ruotsinkielinen. Siellähän oppii sitä toista kotimaista, se on etu.
Kaikki pietarsaarelaiset jotka tunnen, ovat ruotsinkielisiä, ja sillä vielä tapaa etteivät lisää mitään suomen kielen sanoja ruotsin sekaan (niinkuin Helsingissä asuvilla on tapana).
Aikoinaan ilmestyi lehti Jakobstads Tidning, mahtaako olla elossa vielä. Pieni kaupunkihan se on mutta niin on moni Suomen kaupunki eikä se opiskeluja haittaa... päinvastoin. Rannikon ihmiset ovat mielestäni avoimia, ja jos itse olet ennakkoluuloton, pärjäät kyllä. (vaikka nyt anonyymi...)
Seutu eli rannikko Kokkolasta eteläänpäin on kaunista seutua, Seitsemän sillan tie on tunnettu käsite, joskus tulee ajettua sitä tietä kesällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2011 - 00:12

Kiva pieni rannikko kaupunki. Jeppiksessä pärjää suomellakin. Puhuvat pääsääntöisesti ruotsia, mutta ymmärtävät suomea hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2011 - 00:04

Kiva paikka tuntuu olevan..yksi ystäväni asuu siellä..