Missä pulut talvehtivat?

Avainsanat: pulujen talvi koti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.03.2011 - 10:52

Havainto sopii kyllä erittäin lauhaan helmikuuhun. Pulun tiedetään aloittavan pesinnän hyvin varhain lauhoina talvina, ja pesimishavaintoja tunnetaan etelä- ja lounaisrannikon kaupungeista jo tammikuulta.

Tämä sisämaata koskeva havainto lienee varhaisimpia tunnettuja ja siinä mielessä mielenkiintoinen, että se koski useita pesiä. Mutta viime talvenahan oli pitkään lämpöasteita ja vesisateita, tammikuun puolivälistä alkaen.

vanha.suomenluonto.fi/artikk...i-154.html

pesivät vaikka ullakolle..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2011 - 11:03

Luin jostain en muista, että ne kaivautuvat lumikieppeihin.
Ja sitten vanhojen puurakennusten räystäiden ja törröttävien puunpätkien päälle,
Nykyinen rakentaminen on vähentänyt paljon pulujen makapaikkoja.
Ei ole niitä räystään alusia, vaan on rakentaminen tehdasmaista.
ei en läydä kyllä vanhasta lintukirjastanikaan paljon näistä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 11:37

Kaupungeissa.

Lähteet:
olen itse nähnyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 11:39

Vinteillä saastuttamassa paikkoja jätöksillään ja pesänsä höyhenillä,varmaan lintukirppuja täynnä vanhat ullakot...

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 14.03.2011 - 11:41

Kaverin parvekkeen alla.

Lähteet:
siellähän se

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 12:15

Nämä ns. Pulut kyllä talvehtivat täällä turun torilla, mutta kyyhkyt yleensä etelässä, Ranskassa ja sillä vyöhykkeellä. Minä olen ruokkinut sepelkyyhkyä jonkun vuoden ja 3 lasta saavat aikaiseksi kesäisin eri pesissä, ahkerasti uros kyyhky ruokkii ja vahtii poikastaan, eivät viime kesänä pahemmin minua pelänneet ja poikasensa näyttivät minulle, 1 oli kuolleena grillikatoksemme luona, naapurin kissa oli asialla ollut, minä aion heiltä kieltää sen kissojen ulkona pidon vapaana, vetoan kaupungin järjestyssääntöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 12:23

Minusta ei ne mitään erikseen talvehdi. Tuolla torilla niitä tapaa ympäri vuoden. Välillä saattavat mennä pakkaselta suojaan milloin mihinkin katokseen, ullakolle tai koloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.03.2011 - 13:05

Etelänmaissa. Joka talvi ole niitä siellä nähnyt. =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 14:05

Eikös ne ole kaupunkien riesana ympäri vuoden. Kait jonkinmoinen pesä lienee. En oikein tykkää niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 16:48

Ennen talvehtivat talojen ullakoilla, nyt verkot estävät pääsyn. Veikkaisin esim. metrokäytävissä ja muissa tunneleissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2011 - 21:08

pulu eli kalliokyyhkyn lähisukulainen kesykyyhky asuu pääasiassa kaupungeissa ympäri vuoden
(löytyy riittävästi ravintoa ja suojaisia paikkoja), suosikkipaikat löytyy paskoja tarkkailemalla)

Pulut saattavat suotuisissa olosuhteissa pesiä ympäri vuoden ja poikaset pysyvät pesässä kunnes ovat aikuisen kokoisia ja näköisiä. Pesimäpaikaksi näyttäisi kelpaava ihan mikä tahansa riittävän suojainen paikka, vaikkapa kerrostalon ikkunalauta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.03.2011 - 12:42

Koko talven ovat olleet tuossa parvekkeen yläpuolella olevan räystään alla. Kujerrus kuuluu aina kun menen parvekkeelle.