Tiedätkö onko vihreätee terveysvaikutteinen?

Jos,niin mihin se auttaa?

Avainsanat: vihreätee

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.02.2011 - 20:03

Vihreä tee ilmeisesti vilkastuttaa aineenvaihduntaa / poistaa nesteitä.Tosin ei kaiketi ole todistettu, että vihreä tee olisi parempaa,kuin mikä tahansa tee....Ja sanotaan teen olevan terveellisempää, kuin esim. kahvin, koska teessä on antioksidantteja.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.02.2011 - 20:01

www.teekauppa.fi/Teen-tervey...aikutukset

tässähän näitä opuksia on..

Itsekin kerran koitin tätä juoda, mutta maku ei ollut minun juttu... joten se jäi kokeilu asteelle ja siksi en mokomaa juo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 20:14

Olen kuulut,että vihreätee vaikuttaisi aineenvaihduntaan..Olen maistanut vihreää teetä,mutta ei ole minun makuuni..juon mielummin tavallista teetä...Vaniljateen mausta tykkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 20:16

Vihreä tänään, musta huomenna , ja valkoista teetäkin on johonkin kolotukseen.
Minun mielipiteeni on se kokemuksella sanottuna, että aloitin kait rohkeasi liian
suurella annostuksella ja vot pojat, ei vessareissuja isomman asian puolesta
tehty kuin kerta viikko.
Siihen loppui minun terveysnautiskelut siihen aineeseen.
Siis vihreä tee, mutta kyllähän tee kuin tee on vatsalle kovettavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 20:33

www.elisanet.fi/tunikkan/lom...os_tee.pdf Tee on hyvää.

Lisätty: 16.02.2011 - 20:37

Riippuu mitä teetä käyttä. Mutta monella teelaadulla rauhoittava vaikutus. Lisää unensaantia.Aineenvaihduntaanvaikuttaa.Itse pidän teestä höystän sen hunajalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 21:02

Niin ne väittävät. Ei ole kokemuksia vihreän teen käytöstä.
Noiden vastausten perusteella saattaa ollakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.02.2011 - 21:24

Sen minkä säästää vessapaperin kulutuksessa, sen pukamissa menettää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2011 - 12:48

Näyttää taas olevan uutisissa: lisää aineenvaihduntaa ja sisältää antioksidantteja. Valitettavasti siirryin kolmekymppisenä teenjuojista kahvikissoihin ja juon teetä vain satunnaisesti. Täytyisi varmaankin aloittaa nuo teehetket uudelleen. Kaapissa on tällä hetkellä ainakin Rooibos-teetä, jossa on paljon antioksidantteja. Tykkään muuten kovasti chailatesta (kirjoitus kaiketi jotain sinnepäin). Tätä teetä on luomuna K-kaupoissa. Hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.02.2011 - 19:27

tee kuin tee pistää juoksemaan veskissä - ainakin mulla.
mutta teelaadusta riippuen mitä sisältää - että mihin auttaa.
muistan kuinka oma mummuni kuivatti vintillä kasveja ja teki teetä. siinä ihan normit päivänkakkarat ym.

Lisätty: 18.02.2011 - 19:28

nii juu ja kaikki teehän on samaa alkuperää. kasvupaikka ja valmistusprosessi vaikuttaa siihen onko ylipäätään "vihreää teetä". ja mitä siihen lisätään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.02.2011 - 14:54

Niinhän ne viisaat väittävät, juon sitä aina välillä.

Vihreän teen on sanottu myös suojaavan sydäntä, ehkäisevän syöpää, estävän solujen vanhenemista, parantavan muistia, ehkäisevän Parkinsonin tautia, ruokamyrkytyksiä ja hammasmätää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.02.2011 - 22:31

Litratolkulla tuota on tullut juotua - ei havaittavaa vaikutusta.