Miten taitellaan paperista hattu?

Tytär näki lempiohjelmassaan sanomalehdestä taitellun hatun ja haluaa nyt itsekin oppia miten niitä tehdään... Tarttis siis äkkiä opetella, että osaan opettaa. Apua otetaan vastaan!

Avainsanat: askartelu askarteluohjeet tee se itse paperihatut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 18:52

Lapsena tehtiin näitä hattuja sanomalehdistä. Olivat tosi helppoja ja mukavia taitella. Maalarit käyttivät näitä kertakäyttöhattuja ainakin ennen vanhaan.

Tässä linkki. Lapset varmaankin tykkäävät näitä askarrella.
www.aamulehti.fi/koulumaailm...100099.pdf

Kysyjän kommentti

Loistavia ohjeita kaikilta teiltä! Tämän valitsin W"nopein voittaa"-periaatteella koska kaikki linkit ja ohjeet olivat yhtä hyviä. Jos haluatte nähdä millaisia hattuja tuli niin käykääpä täällä:

http://virvatuli.vuodatus.net/blog/2810876/hattu-hyvin-kaikki-hyvin/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 19:46

Tuossa olis piirustukset;
www.espoonkaupunginmuseo.fi/...1167;92064

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 19:53

ja tässä vielä kesänvihreä paperihattuohje:
www.hs.fi/omaelama/artikkeli...5247581417

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.02.2011 - 22:28

Jo saitkin ohjeita. Pienenä likkana osasin jotenkin itsekin taitella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 20:30

Kyllä taito on jo unohtunut,vaikka lapsena niitä taiteltiin..
Tulihan hyviä linkkejä hatun teosta..minäkin niitä tutkin innolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 03.02.2011 - 14:21

Muistathan muuten ottaa lähtömateriaaliksi tarpeeksi suuren paperin, esim. sanomalehden keskiaukeaman. A4:sta jos lähdet taittelemaan niin kovin pieni on taittelemasi hattu....

Lisätty: 03.02.2011 - 15:53

Niin, olisinhan tietysti voinut katsoa aikaisempien vastauksien liitteitä mutta kun piti päästä pätemään.... hö.