Postin hämmentävät ohjeet;keltaiseen 2.luokan postit ja siniseen 1.luokan postit.jos tarjolla on vain keltainen laatikko,molemmat

postit laitetaan siihen...Mitä tapahtuu,jos tipautan 2.luokan postit siniseen laatikkoon?

Avainsanat: siniset keltaiset postit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 09:29

Itella karhuaa vastaanottajalta lisähintaa ellei kuoressa ole lähettäjän osoitetta. Silloin tuo takaisin?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.02.2011 - 09:15

En tiedä mitä sitten tapahtuu,mutta ykkösluokanpostiin pitää olla ykkösluokan merkki.Täällä tuppukylässä missä on yliopistokin ,meiltä sinne matkaa noin kilometri on 2 posilaatikkoa.Ilmeisesti Itella on täällä meillä valveentuneempi,kun teillä.Laatikot tyhjennetään yhtäaikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 10:13

Meidän kulmilla, keskusta-alueella on oikea posti, mutta siinä on vain yksi laatikko eli keltainen.
Kummalliseksi menee postinkulku, onneksi sitä tarvitsee lähettää vain vähän mutta toki jonkin verran. Kotiin tuli jokin lappunen jossa kerrottiin vain kahdesta postilaatikosta mutta ei mitään tarkempia ohjeita.
En kyllä laita yksityiseen postiini, tai en ole laittanut, lähetttäjän tietoja.
Jos on vain se yksi keltainen laatikko ja siihen pistää ykkösluokan kirjeen eli kalliimmalla maksulla, se menee kuitenkin kakkospostina. En hyväksy sitä eli onko pakko mnenä postikonttoriin kirjeensä kanssa?
Naurettavaa.
Yksi huippuesimerkki postin kulusta oli viime kesänä kun lähetin Pargasta kortin tuttavalle. Hän oli saanut kortin myös Savonlinnasta (Vantaalle), molemmissa saman päivän leima. Kreikasta kortti oli tullut kolmessa päivässä Savonlinnasta meni 9 päivää!!!
Nyt lupaavat ykköspostin kotimaassa yhden yön yli, kakkosen kahden yön, vaikea uskoa tuohonkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 10:58

Hae lähin kirjelaatikkosi osoitteesta www.posti.fi/kirjelaatikot
tai map.genimap.com/ItellaKirje/...p?lang=fin
Aika harvassa ovat nuo
"Myöhemmin tyhjennettävät lähiseudun kirjelaatikot 1.lk/Priority-lähetyksille"
mitä sitten tarkoittaa tuo ? "Kirjelaatikot/Erikoisleimaus"
Helsingin ydinkeskustasta löytyy 2 kpl. onko turisteille ? (ovat turistikohteissa)
- Asema-aukio 5 H, Postimuseo ja Pohjoisesplanadi 19.
- Hämeenlinnassa näkyy 5 kpl

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 11:22

Meillä näkyi vain joulun alla noita sinisiä, nyt vaan enää keltaisia.
Ja itse käyn melkein päivittäin postissa, joten tuota ongelmaa ei ole...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 12:17

Juuri kävin postissa, mutta ulkona näytti olevan vain keltainen laatikko. Postin touhut ovat välleen ok, mutta välillä sitten taas ei. En tykkää yhtään, kun paketin lähettäminen on niin kallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 14:55

ei ole minullakaan muuta mahdollisuutta kuin pudottaa pudotettava vain keltaiseen laatikkoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 16:23

sinisiä postilaatikkoja on koko maahan sijoitettu 311 kappaletta vilkkaimmille postituspaikoille. elikkä eipä niitä kovin tiheässä ole . olenpas syrjäytynyt kun en ole täällä vielä yhtäkään sinistä postilaatikkoa tavannut lakeuksilla.
Lapissa sinisiä laatikoita on kahdeksan kappaletta.

mutta jos vain sitkeästi heittelee kirjeitään hälläväliä tyyliin laatikko kuin laatikko väristä välittämättä, eiköhän taas insinöörit postissa huomaa, että eipä ollut erivärisistä muutakuin haittaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.02.2011 - 19:47

Älä huoli, eiköhän ne kuitenkin yhtä aikaa tyhjennetä ja lajittelussa sitten väri määrää kuljetusnopeuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2011 - 20:27

Eiköhän se vastaanottaja joudu maksamaan puuttuvan postimaksun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 03:26

Uskon että ei tapahdu mitään, kirje kulkee perille vain päivän myöhemmässä ajassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.02.2011 - 20:53

Eiköhän se posti mene perille kunhan postilaatikkoon laittaa postimerkillä varusettuna.
Meilläpäin on vaan keltaiset laatikot käytössä..sinisten laatikoiden suut on suljettu..olivat joulun aikaan käytössä.