Suomalaisen henki on halpa ?

Mielestäni hyvin aiheellinen kysymys, varsinkin nuorille perheille ?
www.kauppalehti.fi/5/i/talou...0101250153

Lisätty: 09.01.2011 - 14:06

Olikohan tuo jopa "maksettu uutinen" (mainos) ? no sehän on Kauppalehti
itse en suosi vakuutusyhtiöitä millään vapaaehtoisilla vakuutuksilla.
Huomaa että:
"Tänä vuonna kasvua kertyy kuutisen prosenttia, mikä tarkoittaa noin 300 miljoonan euron maksutuloa henkivakuutusyhtiöille."
- eli henkivakuutusyhtiöt saavat maksutuloa 5'000 miljoonaa euroa vuodessa.

Avainsanat: henkivakuutus vakuutus velat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.01.2011 - 05:48

64000 kotitaloutta kohti velkaa. Tuo on yleisellä tasolla. Kun ei muuta ole keksitty tiedottaa.Keskitasoa,
ei koske kaikkia.Niitä joilla sitä on.Eikä pidä paikkaansa silloin tuo luku. .
Mutta se siitä .Vakuutukset tulee vähenemään. Ihmiset rupee pikkuhiljaa ajattelemaan tarkoin kuka tarvitsee vakuutusta ,.Itse olemme sanoutuneet irti niistä.
Kannattaa miettiä vakuutusta ottaessa ,isot rahat kyseessä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.01.2011 - 09:13

Tuolla Aritzonassa se vasta halpaa on! Jos aamun uutisiin on uskominen?
Mielestäni vakuutustoiminta on laillistettua petosta. Olen "70 ajastaikaa" nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 10:50

Joskus kauan sitten otimme kotivakuutuksen johon pistettiin kaikki koneet akvaarioita myöden...
kun joku kone hajosi niin vakuutusvirkailijalta aina vastaus vanha... poistimme koko vakuutuksen koska ei ollut mitään mokomalla hyötyä ja säästimme rahat uusien ostoon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 11:34

Voin kertoa tässä, että isäni joka oli ottanut henkivakuutuksen minulle oli viisas mies.
Kun synnyin hän oli ottanut sen ja ehtona eoli, että jos elän 60 vuotiaaksi saan sen itselleni.
No se paalu on mennyt ja rahatkin sen mukana. En voi isääni ainakaan syyttää huolimattmuudesta.
Muilla lapsilla ja perheenjäsenillä sitä ei kutenkaan ollut. Se on tosiaan henki halpa tääkkä, sillä
en tiedä noilla isokenkäisilläkään kovin paljon olevan . Tai eihän ne niistä puhu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 11:37

silloin kun asia oli itsellä merkityksellinen ylläpidin riskihenkivakuutusta joka kattoi lähinnä velat ....

nyt pitäisi kait sanoa että onneksi niistäkin vakuutusmaksuista hyödyksi jäi vain mielenrauha noina vuosina

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.01.2011 - 19:38

Ei tavallinen ihminen osaa niitä pikkurivejä lukea. Aina vakuutusyhtiöltä löytyy jokin pykälä minkä takia ei korvata. Onneksi ei ole tapahtunut mitään sellaista että olisin joutunut kuulemaan omalta vak.yhtiöltäni: ei korvata, sen ja sen pykälän mukaisesti.
Eräs tuttavarouvani jäi auton alle suojatietä ylittäessään ja loukkasi itsensä aika pahasti. Hän kaksikirjaiminen vakuuttajansa eväsi korvaukse tapaturmastaa näillä sanoilla: jäittehän te sentään henkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.01.2011 - 20:06

edesmenneellä miehelläni oli hyvät vakuutukset, mutta mieluummin mieheni olisin pitänyt kuin rahat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 11:10

Iso paha raha tekee mitä tahansa saadakseen "leikkiinsä" lisää "pelimerkkejä" ja sekin vielä ihmisten rahoittamana. Tarkoituksenmukaista uutisointia tämä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2011 - 18:03

En kannata turhia vakuutuksia, mutta tiedän tapauksia, joissa vakuutus on maksanut osan tai kokonaan lainasta vahingon tapahduttua

Kerrankin pitää mainos paikkansa. Nimittäin mainos rahat ja henki, jolla eräs henkivakuutusyhtiö markkinoi tuotteitaan. Eräässä tapauksessa mummo oli uskonut ns. sijoitusneuvojaa ja laittoi jäämistösuunnittelun mukaisesti rahat perikunnalle verottajalta turvaan, mutta myyty tuote ei ollutkaan tarkoitettu lainkaan kyseiseen sijoittamiseen ja nyt juttu on vakuutuslautakunnan käsittelyssä. Montakohan tällaista juttua lieneekään, joista perikunta ei tiedä mitään mitä taustalla on sählätty. Ollaan vaan tyytyväisiä kun jotain jäi. Ei ihme, että voivat paksusti. Jäämistösuunnittelu kannattaa tehdä, mutta fiksusti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 02:05

Samalla linjalla Maaritin kanssa, en kannata turhia vakuutuksia. On niin paljon huonoja kokemuksia. Olen nähnyt viisaammaksi tallettaa ylimääräiset manit säästötilille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2011 - 21:46

Kotivakuutus on olemassa ja tapaturmavakuutus..+jatkuva matkavakuutus..Mieheni otti nuorena henkivakuutuksen ja silloin ,kun se maksettiin hänelle takaisin..ei ollut hääpönen summa..