Onko näitä vanhoja napsulaisia?Piti päästä joka lauantaina tanssimaan..ja vielä viikollakin..

Minä olin joka kävin aina tanssimassa,kun vaan kuulin,että oli tanssit..

Avainsanat: tannssin himo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.01.2011 - 14:47

Kävin nuorena ainakin pari kertaa viikossa. Minulla oli Morris Mini-auto, jolla oli hauska huristella vähän kauemmaksikin tanssimaan.Voi, kotelomekko, korkkarit, suuri tupeerattu hiuskuontalo ja hyvä auto.Hmnn..Muistot vain jäävät.....

Kysyjän kommentti

Nyt voi vain muistella tanssihetkiä...ja sitä nuoruus-aikaa Morris-Mini on ollut myös ihanin auto minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.01.2011 - 02:30

Se oli sitä surutonta nuoruusaikaa ja Kekkonen ministeri vain...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 09:16

Viikonloppuisin minä vaan kävin lyhyen aikaa, löysin tämän mieheni ja lapsi alkoi tulemaan niin tanssit sitten loppui siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 09:43

Olin oikein himotanssija. Nuorena lavoilla ainakin joka viikonloppu ja välleen viikollakin. Kaupungissa asuessa 5x viikossa kävimme ja silloin ei ollut ylipainoakaan ja kunto pysyi hyvänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 10:20

Minä oli myös kova tyttö tanssimaan: teini-ikäisenä kaikki viikonloput limudiscoissa ja vanhempana discoissa sekä viikonloppuina että arkena. Iltaopiskelut hieman tietysti rajoittivat talvisaikaan menojalkaa. Tämä liikunta piti hyvän huolen kunnosta ja kropasta yleensä. Tanssi kuuluu edelleenkin harrastuksiin, mutta nykyisin tanssin enimmäkseen tanssitunneilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 11:12

Olin myös kova tyttö tanssimaan ihan perjantaista suununtaihin tuli mentyä tansseihin, kauan sitten...
Mutta monet näistä paikoista jo lopetettu tarkoitan oikein noita tanssilavoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 11:44

silloin nuorna miesnä käytiin aika säänöllisessti "norkoomassa" ....

myöhemmin opittiin muut konstit ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 12:30

Kolmena päivänä viikossa tuli tanssahdettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 14:05

Se oli sitä aikaa. Kiinnostus oli kova. Lavatansseihin ja erinlaisiin paikkoin. Joka lauantai vähintään. Meikit naamaan ja tukka nutturalle.Mekkopäälle ja lakerit jalkaan. Voihan viuha. Oli kivaa.Tunne sanoin kuvaamaton. Iloinen,huoleton ja tarkka.Ei mikään huoli painanut eikä tuntenut kroppaakaan ollenkaan.Aika häviää vääjäämättä.Muistot kauniit jää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 15:51

Kyllä minäkin olen jonkun verran tansseissa käynyt, mutta tuntuu, että nuoruuteni meni aikaiseen työhön lähtöön, joten ei sitä tullut sitten käytyä tansseissa kuin viikonloppusin harvemmin.
Sitten tuli opiskeluvuodet 18-21.v. ja rahat täytyi käytää tiukkaan elämiseen.
Nyt vaikka olen olen jo vanhempi kävisin mielelläni eläkeläisten päivätansseissa kokeilemassa onneani, mutta kun on kutes tiedätte, en viitsi enään edes mainita mielelläni, sen verran on vika fyysisessa kunnossa, että ei ehkö siitä nauttisi.
.
Joku teistä ajattelee kenties, että mitä se muori horisee, puhuu joskus elävästä uskosta ja Raamatusta,
mutta en minä katso tanssia synniksi. Iso kirjahan päinvastoin kehoittaa iloitsemaan ja riemuitsemaan,
soittamaan ja karkeloimaan, sehän on fyysiselle hyvinvoinnille vain hyvää. On tullut aika vähän tasaantua, katsella nuorten tanssimistä ja riemuitsemista, jäätannikin vaikka on kilpatanssi, miten hienoa se on ja kaikki tanssikilpailut kyllä katson , sillä ne ovat upeita. Joten kaikki vain parketille, jonka
nivelet vähänkin kestää sellaisen liikunnan ja siitä iloa hakemaan elämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 17:10

kyllä toinen kotinin oli tanssilavat sekä salit .... kyllä aina oli mentävä humpalle , kun vain sellaiset jossain olivat ... käytiin niin lähellä kuin vähän kauempanikin ... olin ihan fanina markku aroon ja sinne myöskin oli pakko päästä missä hän oli laulamassa ... myöskin muutkin solistit menivät ... oi sitä surutonta nuoruus aikaa ... nyt myöskin tykkään tanssia , mut ilata valssaten ja viikko linkaten niin se nykyisin menee , kun tanssi on niin ihanaa , ettei pienet kivutkaan haittaa .... paitsi , sitten niiden tanssijen jälkeen mennään hiemaan hitaammin , sevaan kaikki on sen väärtistä .... no eipä ole kiirus täs valmiis elämäs enään meikäläisellä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.01.2011 - 20:50

Aivan tuskaa oli , jos jäi perjantain tullen kotiin lukioaikoina.
Tanasseissa käytiin sekä Suomipopin ja -rokin sankarit tuli kuunneltua, jos vain lähiseudulle osui.
Hurriganes, Royal, Juice, Alvari Tuohitorvi, Mikko Alatalo, Freeman, Kaseva, Eput, Pelle ja moni muu.
Silti koulut ja myöhemmin opiskelut hoideltiin.

Muuten miehen kanssa annettiin toisillemme joululahjaksi tanssitunit kevääksi. Tyyli vaan pitää päättää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 16:03

Kyllähän sitä pyörähdeltiin aina vain kun siihen oli mahdollisuus. Kivoja muistoja tanssireissuilta itse kullakin varmaan on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2011 - 20:57

Turhaa pyörimistä hyvän tavaran ympärillä.
En ole pahemmin harrastanut. Eräs vuosi 70-luvulla alkoi pikataival Rautalammilla Jykylässä tanssilavan edestä. Orkesteri tuntui viritelleen soittimiaan ja väki kaikki oli tien vierellä.
Kyllä tytöt koetti pyydellä tanssimaan sinä lähtöjonossa ollessamme. Olin kovana ja kerroin meneväni tuonne metsätielle miniäni tansittamaan.
Ja täytyi tansittaa koko yö sunnuntai päivään Laajavuoren maaliin saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.01.2011 - 19:03

En ole koskaan ollut ahkera tansseissa kävijä.