Nyt taas kysyn napsun "Lääkäreiltä" on ko kokemusta seuraavasta kiusallisesta vaivasta?

Minulla on monta kuukautta kantapohjia pakottanut ja se tulee aina yöllä. Nytkin siihen heräsin ja se ei ole luupiikki. Pitäsi kait ennä oikein lääkärille, mutta kun joka viikko siellä olen, niin en kehtaa.
Pakotus on tosi kova, on otettava särkylääke , joka ei oikein auta. Olen vähän lukenut netistäkin sitä.Onko Teillä jollain ollut samantapaista. olen netistäkin lukenut jostain tukilalastoista yöksi jalkaan jalkaan.Jalkahoitaja esim. voisi tietää. mutta kun ne ovat niin pirskatin kalliita.
eilen sain vatsaano 176 € lääkkeet ei korvata, lääkäripalkkio 27,90 ja vatsasyöpäepäily päälle.
Kiireellisenä tutkitaan Jyväskylässä, mutta ei se minua peloita. Kiitos kokemuksisita jos jollakin on sellaista ollut. Se on jokaöinen vaiva.

Avainsanat: kantapohjapakotukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.12.2010 - 07:17

www.parempaaelamaa.fi/kipu/m...ifaskiitti
No "lääkärin" taitoja ei todellakaan ole, mutta ensin tuli mieleeni tuo josta laitan linkin sinulle. Äidilläni oli sama vaiva, mutta häneltä löytyi kyllä se luupiikki. Elämäntoverin kantapäässä sama vika, ei ole luupiikkiä, mutta todennäköisesti vaivaa juuri tuo plantaarifaskiitti.

Lisätty: 21.12.2010 - 07:22

Joten ensi alkuun voisit kokeilla päivittäistä venytystä, hankkia pehmusteen jonka voi tehdä ihan itse vaikkapa tukevasta vanusta, superlonista tms. materiaalista joka taipuu pyöryläksi...ääh olen huono selostamaan, mutta ehkäpä ymmärrät. Pohjallista voisit kokeilla myös ja korkeampikorkoista kenkää....konstit on monet jne.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille. Mariaanalle laitan viestin erikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.12.2010 - 08:14

Vaivaasi en osaa antaa neuvoja ja Mariaanan ohjeet vaikuttavt kovin järkeviltä. Toivottavasti vatsasyöpäepäily osoittautuu aiheettomaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 10:33

Kannattaisi kokeilla sukkia, joita lentomatkailijoillekin suositellaan jalkakipujen välttämiseksi.

www.tukisukat.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 10:56

siskollani oli pitkään kestävä luupiikki ja osti sellaiset masaikengät ... en varma onko tuo nimi oikein kirjoitettu , mutta sanoi et sai apua niistä ... ne ovat sellaiset pohjista vähän kuin kiikustuolin jalat kiikuvat pohjat niissäkin ... ja aikas hintavatkin, mutta hän joutuu paljon oleen jalkojen päällä , jotta kehuu niitä kenkiään ...

Lisätty: 21.12.2010 - 10:58

www.google.fi/aclk?sa=L&...-c-31.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 11:55

Vaivasi onkin hankalaa tapausta voisi kumminkin olla luupiikki, mutta nuo kengät varmaan olisi aiheelliset jota ciby ehdottaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2010 - 17:39

Ei kannata ajatella ettei kehtaa mennä lääkärin puheille. Kyllä on vaan mentävä jos vaivoja on . Ei vaikuta nuoruus eikä vanhuus kaikkia on hoidettava.Mullakin on kantapäät kipeät ja kuivat. kovettuu helposti.On pakko hautoa kuumassa vetessä johon laitan merisuolaa. Katson telkkaria ja istun . Niin kuumaa vettä kun pystyy pitämään .Teen aina saunassakin saman.Merisuola pehmittää ja tappaa pakteeria samalla . Sitten kuivaan ja raspaan ,rasvaan sukat jalkaan.Minua tuo helpottaa kovasti ja tulee rauhalliseksi jalat.On halpa konsti.Hyvä olo. Epäilen että aineenvaihdunnasta johtuu tuo jakapohjien arkuus. Kun kaikilla ei ole luupiikkejä.Itselläni epäilen kahvin käyttöä.Hapanta liian hapanta.Olen kuullut monen puhuttavan kipeistä kantapäistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.12.2010 - 22:31

Selkäsairaana ihmisenä kerron, että samainen vaiva johtui minulla selästä.