Kuuluuko riisipuuro sinun joulun-perinneruokiin??

Itse teen riisipuuron..kinkun paistamisen jälkeen...leivinuunin jälkilämmössä.

Avainsanat: riisipuuro

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 15.12.2010 - 14:26

Ei kuulu. Syön todella harvoin riisipuuroa ja vielä harvemmin valmistan sitä itse.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.12.2010 - 13:41

Meillä syödään sitä aattona aamulla, ja maidon kanssa, ei välitetä sekahedelmä kiisselistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 14:12

Meillä syödään muulloikin riisipuuroa marjasopan kanssa.Kyllähän se jouluun kuuluu.Aina yhtä hyvää.On se uunissa tai kattilassa hellalla valmistettua.Jouluna täytyy olla rusina- luumukiisseli.Riisipuuron seurana ja mantalia enemmänkin piilotettuna puuroon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 14:26

Aattona aamupäivällä keitellään riisipuurot ja kanelin ja maidon kanssa syödään. mantelikin joukkoon piilotetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 14:32

Voi kun herahti vesi kielelle. Ehdottomasti täytyy riisipuuroa olla jouluaamuna. Keitän sekahedelmäsopan, mutta taidan itse syödä kanelin ja maidon kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 15:37

Kyllä se kuuluu. Joko aattoaamuna tai sitten joulupäivän aamuna. Sekametelisopan kanssa vaikka itse en siitä juurikaan välitä. Luumusoppa maistuu minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 16:07

Kyllä aattoaamuna viime vuonnakin kutsuin siskoni ja tyttäreni perheen riisipuurolle ja luumukiissselille.
Tänä vuonna en toteuta sitä hommaa, olot ovat itselläni muuttuneet. Joulujuhlissa joissa olen käynyt nyt olen saanut hyvää riisipuuroa ja santsannutkin oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 17:16

Ei kuulu, silä syömme varsinkin uunissa valmistettua riisipuuroa muulloinkin kuin jouluna niin usein että haluamme keskittyä silloin muihin herkkuihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 17:36

lapsuudenkodissa kuului,

sittemmin puurot ovat jääneet pois joulun ruokalistoilta ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 17:45

Aina on jouluaattona äitylin tekemää riisipuuroa. Jos itse tekisin se olisi aika liisteriä uskoisin... :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 19:34

Meillä on niin että minun äitini laittaa jouluaatto aamuna riisipuuroa kaikille lapsille, lapselapsille ja lapsenlapsenlapsille..
Menen kinkunpaiston jälkeen hänen luo hetkeksi silloin ja vien paketit...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 20:56

Kyllä kuuluu ja mamman tekemä.

Maku tuntuu jo suussa,
ollaanhan joulukuussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 00:07

Kyllä kuuluu. Äidin tekemää puuroa käyn syömässä ja reilusti. Sekaan voisilmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
-m-
Vastattu: 16.12.2010 - 08:16

Kyllä riisipuuro kuuluu jouluun. Jo kohta neljänkymmenen vuoden ajan olemme aina aattoaamuna puuroa syöneet. Eihän sitä muuten pukkia jaksa odottaa. Itse tykkään syödä puuron kanssa luumu- tai mansikkakiisseliä, pojat haluaa kanelia ja sokeria - tietysti voisilmän kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 09:53

aattoaamuksi ajattelin laittaa. rusinaluumusopalla höystettynä.
nami nami - ja vaikka kuinka sen sopan tekisi samoin kuin oma äiti, ei siitä saa sitä samaa kuin hänen tekemänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 12:08

riisipuuro aattoaamulla isännälle luumukiisselin kera ja itselleni voisilmän kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 12:32

Aattona aamupäivällä, on meillä ollut usein riisipuuroa eli siinä ennen puoltapäivää. Iltapäivällä mennään käymään hautausmaalla ja sitten onkin jo jouluruoan aika. (Vain se pelkkä puuro, jota ei edes muulloin tule valmistettua).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 13:26

Kyllä ehdottomasti kuuluu! Mieluiten kanelin ja luumukiisselin kanssa. Vielä viime jouluna sain syödä puuroni yksin, saa nähdä joko tänä vuonna tytöt yhtyvät perinteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 04:25

Kuuluu, muttei kotona. Sitä saamme joka paikassa tuutin täydeltä.