Suostutko syömään geenimanipuloitua ruokaa?

Suomessakin on jo sikaloita ja kanaloita, jotka ruokkivat geenimanipuloidulla viljalla. Yksi viidestä joulukinkusta on gm-kasvatettua.

Avainsanat: geenimanipuloituruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.12.2010 - 10:34

Tietoisesti en sellaista halua syödä mutta kuka takaa mitä on saanut kun ruokaa ostaa kaupasta tai syö ravintolassa. Ostan viljapossua, hirvenlihaa yms. mieluusti joten niissä ei riskiä ole. eniten kysymyksiä herättää broilertuotteet, niiden käyttöä olen vähentänyt meidän ruokataloudessa.
Luomutuotteita ostan myös usein.

Kysyjän kommentti

Meidän kuluttajien pitäisi alkaa vaatimaan enemmän tietoa ruokatuotteista. Valio on kieltäytynyt ostamasta maitoa, jonka tuottamiseen on käytetty geenimuunneltua viljaa, joten tietoa pitäisi olla saatavilla. Minäkin pyrin ostamaan luomua aina kun mahdollista ja linnut (lähinnä kana) ostan luomupakastettuna. Nuoremman sukupolven takia kauhistuttaa mitä kaikkea geenimuuntelu voi saada aikaan, tietoahan tästä ei ole vielä kenelläkään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.12.2010 - 15:03

En tietoisesti halua mitään geenimanipuloitua syödä, käsittääkseni viljapossulle ei anneta sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 15:47

Mikä siinä auttaa,kun ei tiedä kuitenkaan kaikista alkuperästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 18:24

En ainakaan mokomaa tietoisesti osta...
Ei joteskin nuo uudet hömpötykset saa innostumaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 18:25

Tietämättäni saatan syödä, tietoisesti en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 20:53

Joko syön tahi sitten en syö. Pirustako näistä enään selvän ottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 21:13

En tietoisesti halua syödä mainitsemaasi ruokaa,mutta mistä sen varmasti tietää,kun kaupasta kaiken ostan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.12.2010 - 23:38

Jos vain voin välttyä syömästä, niin en syö. Mutta eihän kaikista voi olla varma mitä suuhunsa laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 02:02

En tieten tahtoen, vahingossa tulee suuhun laitettua sitäkin mitä ei tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2010 - 15:52

Ainakin Amerikassa niitä on vaikea erottaa. Minulle kyllä kerrottiin ja näytettiin mistä sellaiset huomaa. On tullut syötyä tietämättä.