Missä vietätte joulua vai onko vielä arvoitus?

Lisätty: 13.12.2010 - 13:25

Minulla oli tarkoitus viettää enimmäkseen työssä, mutta nyt tulikin kahden viikon huili. Nivelet ja lähinnä vasemman jalan nilkka sanoi irti oman "työsopimuksensa". Huomenna röntgeniin ja reumakokeisiin..että silleen.

Avainsanat: matka joulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

-m-
Vastattu: 13.12.2010 - 13:50

Poikaset tulevat taasen kotiin 23 päivä. Aattona mennäänkin sitten läheiseen anoppilaan jossa on pöytä koreaksi katettuna. Tarjolla on hyvää ja ihan perinteistä jouluruokaa. Pukkia ei vielä tarvita, nuorimmainen neiti kun on vasta vuoden ikäinen ja pojat on jo pukki-iästä kasvaneet ohi. Lahjat kuitenkin jaetaan ja hauskaa pidetään. Vaimon veli tulee myös perheineen jouluksi anopilleni eli naurua ja meteliä on yltäkyllin luvassa, pahoitteluni naapureille jo etukäteen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.12.2010 - 13:31

Ei ole arvoitus vaan kotona vietän. Minulla on jo vuosia ollut periaate, että meille ovat jouluna sukulaiset ja ystävät tervetulleita mutta minä en jouluna lähde kotoani mihinkään. Ja hyvin on toiminut eli vieraita meillä on joka joulu riittänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 13:47

Kotosalla perheen kanssa vietämme joulun. Ikävä kuulla, että nilkkasi reistailee, toivottavasti kuntoudut pian. Jos asiasta hakee hyviä puolia, niin saathan ainakin viettää joulun rauhassa ilman töitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 14:15

Kotona mieheni kanssa, äitini tulee aattona syömään. Meillä kellarissa valmistuu kylpylä jota mieheni on ahkerasti remontoinut, tällä viikolla sinne tulee 2 istuttava höyrysuihkukaappi ja poreallas johon mahtuu 3,5 ihmistä, eli tulee jouluksi meille valmiiksi uusi mukava oleskelukeidas jossa aikaa vietämme paljon. Pikkuihmisetkin pääsevät sinne nautiskelemaan joulun jälkeen kun Riikanristeilyltä kotiutuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 15:37

Kotosalla mekin, veljeni tulee joulunpyhiksi meille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 16:34

kotona on tarkoitus viettää joulu,
vaan jouluun on vielä aikaa,
ei voi varmuudella sanoa missä sen vietämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 17:56

Menen äidin luo kotia keski-pohjanmaalle jouluksi. :) Sinne tulee myös toinen veljeni!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 18:26

Mihis minä kotoani lähden, lapsia tulee perheineen...joulun viettoon..
Vai pitäiskös skipata koko joulu, ei mar ei ikinä skipata...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 18:27

Jouluaattona meillä ruokaillaan lasten ja tyttären-lasten kanssa..ja kaikkien puolisot mukana..Illasta kumminkin käymme tyttären luona kahvilla..Joulupäiväksi olen lupautunut menemään töihin...Tapaninpäivänä menemme pojan luokse ruokailemaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 21:01

Omanporukan kanssa ollaan kotona jouluaattona,muuta en vielä tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 21:18

Keuruulla kotonani omassa asunnossani yksin.
Aamupäivällä teen hommat pois ja sitten kuuntelen Turun julistaman joulurauhan ja hiljennyn juhlimaan
Vapahtajani syntymäjuhlaa.
Ensi lauantaina käy kaksi lapsenlastani Lahdesta luonani.Aattopäivän iltapäivällä sisko ja tyttäreni pistäytyvät luonani.
Hautausmaalle johtaa kulkuni katsomaan maailman kauniimoaas näkymää ja se on:"jouluaatto hautausmaalla..Tuhansien kynttilöiden tuike omaisten haudoilla. Mieleni käväisee Honkanummella
mieheni haudalla, sytytän kotonani kynttilän hänelle.
Joulukirkon aattohartauteen menen tyttäreni Annen kanssa.

Joulupöytääni on katettu tänä jouluna vain yksi lautanen, mutta kaikki perinteiset jouluruoat ovat mukana lipeäkalasta lähtien.Mutta miten sokaissut lapsensilmäni, joulukynttilät vielä sen valossa palaa.
Katselen ihmettä, kun illaksi painuu jouluaatto. tulee luokseni muistojen kallein saatto, havisevin siivin
sadun taikapiiristä.
He tupaan käyvät rakkaimpani, he joulun katoamattomat haltijat. Äiti tulee lietensä luo ja isä taatto penkille pirtin. Radio laulaa joululauluja.. Aito kuusi ei tuoksu tuvassani, vaan muovikuusi parvekkeella.
Myöhemmin katselen ikkunasta ja näen siellä kulkevan naamioituneita miehiä pukin puvut päällä.

On vuoden lyhin syntymäpäivä. Kuten huomaat, olen yksin, mutta en yksinäinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2010 - 22:41

Lasten riemua katsellaan,
sitten hieman ruokaillaan.

Kuusessa palaa kynttilät,
lapset ympärillä häärivät.

Pukki tulee jo kuuden aikaan,
minkä lahjan pappa saikaan.

Jouluriemun lasten mukana,
kohta on aattoiltakin takana.

Sitten kotimatkamme alkaa,
mamman kanssa yhtä jalkaa.

Omassa kodissa iltaa jatketaan.
Joulun aikaa, taikaa muistellaan.

Kunnes nukkumatti kulkee,
silmät hän yön syliin sulkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.12.2010 - 23:36

Rauhallisissa merkeissä kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 07:42

Kaikki viellä täysin auki. Lupasi enneuteet 30 -pakkasta joululle.Sieltä se tulee ja menee nopeasti ohitse.Hyvää se huilikin tekee mutta ei sen aina tarttis sairastumisien kautta tulla. Työelämässä se tahtoo olla niin.Nivelet on kovilla kun ikää tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2010 - 20:56

kotosalla saunoen ja syöden ...ruokapöytään saapuu veli perheineen ja omat lapsoseni viettävät joulunsa omilla tahoillaan yx poppoo lähtee leville ja toinen on työelämän kiireessä joulun ,jotta täällä se menee rauhaisasti kodin lämmössä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2010 - 22:33

kunhan nämä edellisessä reissussa rähjääntyneet rompeet on saatu kuntoon niin on suunta uudestaan Tonavan rannoille, Joulupyhät todennäköisesti Wienissä ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2010 - 01:59

Lasten iloksi kotosalla.