Onko sinulla ollut mitään lempinimeä.Käytetäänkö vielä.

Mä olin melli.Koulussa se keksittiin.Ei enään käytössä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.12.2010 - 16:20

Minulla oli lapsena kaksi lempinimeä, joista toisen keksin itse, koska en osannut kaiketi lausua omaani. Teiniaikana minulla oli silloinkin kaksi nimeä, joista toista käyttivät vain tosi hyvät kamut. Aikuisuuteen astuttuani kaikki puhuttelevat ristimänimellä paitsi perhe, jossa mieheni on keksinyt minulle muutaman hauskan lempinimen ja tietenkin lapselleni olen etupäässä mutsi ja harvemmin äiti.

Kysyjän kommentti

kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.12.2010 - 00:22

Onhan minulla, toiset lyhentävät vieläkin nimeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 02:19

Heh olin vaahtoville kun pälpätin jo 3v niin paljon, ettei muut ehtiny sanaa sanoa :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 08:02

Eipä ole nimeäni muunneltu koskaan..

olisin lapsena halunnut jonkun lempinimen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 08:22

Lapsena minua kutsuttiin hiukan ristimänimeäni lyhyemmällä versiolle. Nykyään mieheni puhuttelee minua muruksi tai rakkaaksi, muita lempinimiä ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 08:48

Ei minua ole koskaan kutsuttu lempinimellä, ei ole sellaista ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 10:24

kyllä ja sillä nimellä vieläkin minua kutsutaan ja puhutellaan ....eli ihan tuttujen käytössä on ja itsenikin ... esim. vastaan kännyyn lempinimelläni ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 10:42

On kuusikymmentäluvulta asti mukana kulkenut. Ei hassumpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 10:43

Ristimänimestäni on käytetty kahta lyhennettä,jotkuin viläkin käyttävät lyhenteitä,miheni kutsuu minua etunimelläni ja poikani kaikkein kauneimmilla nimillä äiti tai äiskä.Niin,ja eräs henkilö kutsuu minua äitilliksi hän on minua huomattavasti nuorempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 10:51

Epä ole lapsena ollut, mutta kun nuorin tyttäreni syntyi ja muutimme Helsinkiin hänen ollessaan
3-vuotias, hän alkoi kutsua mnua nimellä mutsi, no en oikein siitä pitänyt, mutta mutsina olen pysynyt
hänelle, toisille lapsille näille "maalaisille" olen äiti.
siellä Helsingissä kait äidit useimmat olivat mutseja, mistäs muualta nimi olisi tullut, hyvä kun ei sanonut mustiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2010 - 16:54

Sama lempinimi taitaa olla peräisin jo ekalta luokalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.12.2010 - 19:52

Koulussa olin Mellu, sittemmin olen ollut mikä milloinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 23:09

Työkaverit antoivat aikanaan ihan kivan lempinimen...mitä vieläkin käyttävät,kun tapaamme..Mieheni sanoo ihan ristimänellä lapset sanovat äiskä ja tyttären lapset sanovat minua mummiksi..