Oletko itse tehnyt borssikeittoa?

Minulla porisee borssikeitto padassani,olen sitä maistellut ja maukkaalta maistuu.Tämä on ensimmäinen kerta,kun sitä keitän,jos vieraani sitä haluavat niin siitä riittää kyllä heillekkin.

Avainsanat: ruokaa rakkaudella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.11.2010 - 13:03

Kyllä minä olen tehnyt sitä monesti, hyvää on ja ainakin näin kylmällä ilmalla keitto maistuu.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.11.2010 - 13:09

En ole enkä oikein pidä siitä muidenkaan keittämänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 13:41

aikaahan tuosta on kun borssikeitto on porissut, mutta tuostapa tulikin mieleeni, että lähiakoina ujutan ruokalistalle borssikeiton.
tykkään erittäin paljon ,
varsinkin jos sitä vielä saa nauttia alkuperäisessä ympäristössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 13:53

Venäläiset sanovat että borssikeittoa on yhtä monta lajia kuin sen valmistajiakin eli reippaasti vain tekemään omia sovelluksia. Minulla on tapana leikata sekaan ainakin pekonia, joskus niitä suomalaisten suosimia nakkejakin, mutta bratwurst on melkein parempaa. Älä unohda laakerinlehteä, se antaa kivan maun. Taidankin ostaa kaupasta borssin ainekset. Sopivaa ruokaa näin pakkasella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 14:22

Tykkään todella paljon borssikeitosta, mutta en ole aikoihin keitellyt. Täytynee ottaa listalle. Omaan borssikeittoon laitan keittolihaa ja keittoaikaa käytän muutaman tunnin. En erityisemmin pidä nakkiversiosta. Mieheni kertoi, että sian savukyljestä saa maukkaimman keiton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 15:26

Kauan sitten tein, mutta ainoa ongelma on se että minä ainoastaan siitä pidän.
Joten siksi ei ole tullut enää koommin tehtyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 15:58

Minä kun teen borskeittoa vegetaariiseen tapaan omalla ohjeella . Teen sitä paljon .Se paranee vaan mitä enemän sitä lämmittää.Talvi on oiva aika keitellä ja maistella leivänkanssa keittoa ,on minun herkkua.Vien vanhalle äidillekkin siitä keittoa.Tykkää kovasti, koska itse hän tuskin keittelee.

Laitan oman ohjeen tähän jos joku innostuu keittämään.
1.2l vettä,200gpunajuria,200gkeräkaalia,pien purjo,
150gsipulia,150gporkkanoita,2vihannesliemikuutioo,tinjamia,1tl maustepippuria,yrttisuolaa,2rlöljyä,
Ruokailuun smetanaa.

Kuori kasvikset ,paloittele punaj,sipul,porkkan.suikaloi kaali ja purjo.kuumenna pata ,lisää öljy.kasvikset ja kääntele kevyesti.lisää neste vihanneskuutiot ja mausteet.Keitä 1.30h kannellisessa padassa tai kasarissa.Sitten smetanaa päälle kun syödään ja hyvää hapanleipää.
lasi maitoo.
Minulla ollut aina noita vihanneksia kellarissa. Siitä olen ruvennut, tällä keitolla herkuttelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 17:08

Kyllä olen aina ollut borskeiton ystävä, aikoinaan kun olin Laakson sairaalassa töissä, niin se oli herkkupäivä ruoan suhteen kun listalla oli borskeittoa, itse en ole uskaltanut yrittää tekemään.
aina päivittelen, että kun saisi vielä borskeittoa.
aivan itse tehtyä, en käytä mitään pakastekeittoja koskaan.
bongarin ohjetta voisi kokeilla tuntuu aika helppotekoiselta, tinjamiakin on
maustehyllyssä, eipä tiedä vielä vaikka innostuisinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 19:06

Hyvää se on, en olekaan vähään aikaan keitellyt. Parasta siinä on tietenkin se smetana!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2010 - 19:43

En ole itse koskaan keittänyt.. Olen kyllä kaikkiruokainen..mutta borssikeitto ei ole herkkuani..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2010 - 20:00

Borssista olikin puhetta tuossa taannoin täällä. Olen valmistanut itse ja hyvin on kelvannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2010 - 20:12

tuossa hetki sit juttelin kamuni kanssa ruista , kuinkas muuten aina puheen aiheemme muunmuassa ja sanoin et pitää tehdä borskeittoa , joka on niin jouluisen näköistäkin , kun smetanaa lilluu siinä päällä njam njam ... nyt tulee borskeittonälkä........ ja kyllä olen tuota herkkua useinkin tehnyt ...nakkiversiolla ja lihaversiolla aina vaan mitä sattuu kaapissa olemaan , mutta olen joutunut tuon keräkaalin korvaamaan kiinankaalilla ...mikä ei tiettykään ole niin hyvää , kuin se ainut ja oikea kaali , mutta parenpi se , kuin ei olenkaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2010 - 01:26

Borssikeitto on suurta herkkuani, olen minä tehnyt.