Kiinnostaako Kiina ? Pitäisi alkaa kiinnostamaan. Oletko jo tutustunut Kiinalaisten omaan "Google-karttaan ?

Kiinalla on nyt oma "Google-kartta" = MapWorld, "outo murre" vähän vaikeuttaa sen käyttämistä, mutta kokeilemalla oppii.
Alkusivu www.chinaonmap.cn/ tai www.tianditu.cn/
Selostus www.china.org.cn/business/20...175955.htm
Kartta www.chinaonmap.cn/map/index.jsp
- tai www.tianditu.cn/map/index.jsp
Huom. satelliittikuvapohjan saa esille oikeasta yläkulmasta 3. rivi ylhäältä ja 3. "merkkiryhmä" oikealta.

Peking, Shanghai, Shenyang, Nanjing, Shenzhen liikennetilanne (live-ruuhkat) www.mapbar.com/traffic/beiji...alive.html

Sivuja englanniksi www.tj.gov.cn/english/ en.bh.gov.cn/html/bhxq_engli.../index.htm
Kiinan säätiedot www.cma.gov.cn/en/

Avainsanat: google mapworld kiina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2010 - 18:43

Jeps, kiinnostaa kovasti. Kiitokseni mielenkiintoisista linkeistä.

Kysyjän kommentti

Myönteinen suhtautuminen tähän vähän outoon maailmaan.
Vaikka valperilla oli linkissään kyllä hyviä kuvia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2010 - 08:19

Pekingissä ja Guanzhoussa käytin taksia liikkumiseen, jos oli liian pitkä matka kävellen kulkea.
autoa en vuokrannut kulkuvälineeksi, oli vähän vilkkaampaa liikenne kuin kotikulmilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 10:53

Eipä taida ihan olla minun haave maani..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 13:50

Kiitos Putte_46 hyvistä ohjeista, mutta eipä se mummo taida Kiinaan koskaan päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 14:27

Kyllähän Kiina kiinostaa ja siellä on tullut 'seikkailtuakin' useampaan kertaan viimeksi kuluneiden kymmenen vuoden aikana

Yksi näkemisen arvoinen kohde (tuhansien muiden joukossa) on Zhouzhuang - Idän Venetsia

valperi-ontheroad.blogspot.c...etsia.html

( noita kiinalaisten netti-sivujakin olen aina silloin tällöin yrittänyt kahlailla, mutta vaikka sietä löytyy näyttävää jälkeä niin yleensä homma tyrehtyy siihen että heillä kuitenkin on aika erilainen logiikka ja sitten vielä nuo harakanvarpaat ...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 19:06

Kiinnostaa.

Lähteet:
Historia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2010 - 20:03

Muuten varmaan kiinnostaisi, mutta en periaatteesta vieraile maassa, joka sortaa omia kansalaisiaan tiibetiläisistä puhumattakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2010 - 08:20

Itseäni ei kiinnosta. Jotkut menevät Kiinaan katsomaan muuria mutta sen takia en niin pitkää lentomatkaa halua tehdä. Kansalaisten sorto ja diktaattormaiset otteet pistävät aikalailla vastaan, sellainen maa ei kiinnosta.
Työyhteisössäni on ollut joskus kiinalaisia "oppimassa", eivät saaneet käyttää tietokonetta eivät ymmärtäneet siitä yhtään mitään! Englantia kyllä puhuivat "kiinalaisittain" eli kieli ei ollut este. Olivat aika kaukana meistä kaikin tavoin. Siitä ei ole edes kovin pitkää aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2010 - 23:12

Ei varsinaisesti. Ainoa mikä heissä on mielenkiintoista on se etten tunne itseäni pieneksi heidän keskuudessaan. =D