Raamatun mukaan ensimmäiset ihmiset oli Aatami ja Eeva. Mutta kuka oli se, joka ensimmäisenä täällä maan päällä kuoli?

Avainsanat: kuka kuoli ekana

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2010 - 19:52

Juutalais-kristillisen perinteen alkukertomuksessa ensimmäinen kuolema oli veljesmurha.
Sisarkateus purkautui ensimmäiseksi murhaksi Kain tappoi veljensä Abelin.
Kainista tuli tämän jälkeen ihmiskunnna ensimmäinen hylkiö.

tämä on Raamatun mukaan minun päätelmäni, mutta tarustoja voi olla monia, yhtä paljon kuin uskontojakin. Mutta jos siteeraat Raamattua Aatamista ja Eevasta, niin jatkan samalla linjalla ja vastaan ,
että Abel oli ensimmäinen kuollut maanpäällä.
eipä tuota ole tullut ajatelleeksi vaikka paljon luenkin kyseistä teosta, voin olla väärässäkin.

Lisätty: 10.11.2010 - 20:13

Valittujen palojen mukaan tämä oli maailman ensimmäinen perhetragedia.

Lähteet:
Raamattu 1 Moos.4 luku

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.11.2010 - 19:04

Voi voi tuulikki miten osaat kysyä noin vaikeeta. Ope ope minä en nyt tiedä tätä.Kuolemaa on kyllä paljon mutta kuka ensimmäinen, kuollut ihminen. Mulla Jeesus kummittelee päässä. Mutta olihan sitä ennenkin kuoltu.Näin meni arvailuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 20:52

Abel oli raamatun mukaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2010 - 22:37

Löytyykö tuosta? fi.wikipedia.org/wiki/Kain

Eeva ja Adam oli jo karkotettu paratiisistä aiemmin ja minkähän takia?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2010 - 08:07

Abel ainakin tämän sivuston mukaan:
wiki.answers.com/Q/Who_is_th...d_on_earth

mutta mikähän oli Kainin vaimon nimi, oliko vaimo joku hänen sisaristaan, koska eihän maan päällä ollut vielä silloin muita ihmisiä kuin Aatami ja Eeva lapsineen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2010 - 08:16

Raamattu ei kuulu vakilukemistooni joten en osaa sanoa. En viitsi myöskään googlettaa, se olisi nyt ainoa toivo, mutta sitä keinoa en harrasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2010 - 14:03

Kain surmasi aabelin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2010 - 21:24

Ja jälleen tunnustan että siinä on kirja jota en ole lukenut, kuullut pätkiä. Juoni on siis hakusessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2010 - 22:33

Taitoivat oikein äänestää kuka hän oli. Vai mainitaanko tuossa kirjassa mitään vaaleista.