Ovatko kärpäset juoppoja?

Sain ison pussillisen kauniita, punaposkisia kotimaisia omppuja. Asettelin ne torstai-iltana kulhoon pöydälle sillä seurauksella, että perjantaiaamuna huushollissa lenteli sadoittain pieniä kärpäsiä. Perjantai-iltana, kun miehen kanssa nautimme punaviiniä, oli täysi työ pitää kärpäset pois viinilaseista. Ja tänä aamuna tyhjät, mutta huuhtelematta jääneet viinilasit oikein kuhisivat kärpäsiä.

Avainsanat: juopot kärpäset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.10.2010 - 18:56

Olen ihmetellyt samaa asiaa...mistä pienet kärpäset tulevat..kun on omppoja sisällä...siksi pidänkin omenat rappusten alla..ja vien kellariin,kun pakkaset tulevat..voihan sitä omenien määrää mitä on tänä kesänä tullut..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.10.2010 - 19:09

Se on tuo sokeri mikä saa kärpäset niiden kimppuun...
Tilhet ovat juoppoja kun syövät noita pihlajanmarjoja jotka ovat jonkun verran käyneet, niin tilhet tippuvat oksilta... on tullut eläunhoitolassa hoidettua noita kännisiä tilhiä, jonkun aikaa häkissä ja taas vapauteen kun siivet kantavat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 19:24

baarikärpäset ne vasta juoppoja ovatkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 19:34

Kyllä ne tykkäävät hedelmistä ja viinistä,ole kokenut saman ilmiön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 20:16

Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2010 - 21:32

Joka syky ,jos tuo omenia sisälle, hetkessä paljon pieniä kärpäsiä.En tiedä selitystä, mutta makean perään ovat.Ei mitenkään kivoja sotkee ikkunat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 16:49

Kärpäsistä en tiedä, mutta pikkumuurahaiset ainakin ovat todella persoja alkoholille. Tämän todistaa tapaus, missä terassille oli jäänyt lonkeropullon pohjasta jälki, jonka ympärille kerääntyi lauma pikkumuurahaisia siististi kylki kyljessä nauttimaan antimia. Aamulla menimme katsomaan onko raatoina koko porukka, pikkuvieraat olivat kuitenkin siististi hiipineet yön tunteina kotiinsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2010 - 19:04

En tiedä, mutta jos ne pitävät makeasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2010 - 15:48

Kyllä ne toisinaan surisee sillä tavoin kuin olisi tippoja nautittu. Onhan niillä kuulemma oma AA-kerhokin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.10.2010 - 22:23

Niin ovat persoja makean perään että jos eivät ole olleet, niin ainakin niistä tulee. Mutta... laitoin niiden pienten kärpästen takia hunajaa rasian kannelle tuonne pöydälle. Miljoonasta kärpäsestä vain yhdelle oli kelvannut alkoholiton tuote.