Onko sinulla ollut koskaan lemmikkinä kilpikonnaa? Millainen kaveri se on ja millaista hoitoa vaatii?

Ja myydäänkö niitä edelleen lemmikkieläinkaupoissa? En tarkoita akvaariossa vaan ihan kuivalla maalla elelevää konnaa?

Avainsanat: kilpikonna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2010 - 20:34

koiria vain olen lemmikkinä omistanut.
mutta akvaariokilpikonnia kavereilla.

täällä jotain tietoa :
www.nic.fi/~jmietti/konna/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2010 - 20:47

Yhdessä perheesä on kilpikonna..Syö salaatin lehtiä..aika sotkuinen kaveri ulostusten kanssa..ei minun lemmiki ole ainakaan kilpikonna..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 21:03

On ollut maakonna ja vesikonnat, kumpaa lajia tarkoitat.
Uskon kumminkin että maakonnaa, ihan mukava kaveri mutta vaatii myös pesua ja kuivatus on todella tärkeää ettei iho tulehdu, liikkeet jo kertovat mitä ruokaa kannattaa syöttää, mutta salaatti, kurkut ovat eräät herkut.
Hyvin sottaavainenhan tuo on, ja jos ruokit vähänkin väärin menee ripulille ja sitten elo ei olekaan enää yhtään kivaa.. lääkäri reissu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 21:09

Monella tiedän olleen kilpikonnan vanhassa vetoisessta talossa. Ja ne aina kuolleet aika pian.Kannattaa ottaa selvää kaikesta jos ottaa kilpikonnan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 21:24

Lapsena sain kilpikonnan suoraan Tansaniasta. Opettajani toi sen. Söi salaattia ym. vihreää ja hävisi kesän aikana jonnekin. Eipä ole takaisin kuulunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 21:41

Ei muita lemmikkejä kuin 30 vuotta takaperin akvaariokaloja. Eivät ole minulla välttämättömiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2010 - 22:33

Olisin saanut kilpikonnan lahjaksi, mutta en uskaltanut ottaa vastaan, sillä olen kuullut, etteivät ole niitä helpoimpia lemmikkejä. Tarkoitan, että täytyy todella tietää miten niitä hoidetaan, jottei kilpi vaurioidu (ei saa väärää ravintoa) ja kuten Toffe sanoi ihosta pitää pitää erityishyvää huolta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 09:40

60-luvun alussa kaverini tuli Etelä-Amerikan linjalaivalla Katajanokalle ja soitti että tule käymään laivassa. Menin ja söimme siellä oli lämmin syyspäivä ja minulla kainalosauvat kun teloin vähän ennen nilkkani moottoripyörällä.
Ehdotin jos ei ole muita kiireita niin mennään meille. Hän otti kilpikonnan kainaloonsa, tulli tuli satamassa vastaan ja kyseli onko lemmikkieläimen paperit kunnossa. Kyllä kai näitä täytettyjä saa tuoda sanoi kaveri ja antoi sen tullimiehelle.
Täytetty näkyy olevan vie pois vaan. Espan puistossa istahdimme penkille ja hän kiersi pään pois konnalta. Tarkistimme mitä konna oli syönyt, eikös siihen tullut mies valkoisen kepin kanssa ja kyselemään mitä teette. Annoimme hänenkin tarkistaa ja hän totesi; "on piru syönyt itseään".
Kaverin lähtiessä meiltä pyysin että jätä se konna minulle. Niitä oli kuulemma vähän ja täytyi viedä uudelleen täytettäväksi. Siihen päättyi minun tutustumiseni kilpikonniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 11:14

Hoidosta en tiedä, mutta kaverini valitteli taannoin, että lapsille piti saada kilpikonnia ja niitä myös hankittiin.
Lapset ovat jo lähteneet maailmalle, mutta konnat eivät. Elävät kuulemma onnistuneella hoidolla sata vuotta. Pitkä projekti. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2010 - 18:52

Ei ole kilpikonnaa ollut, olisi varmaan aika veikeä otos. Koiria ja kissoja vain on ollut.