Mistä kirjasta tehdään parhaillaan filmiä ja kuvataan ympäri Helsinkiä?

Avainsanat: uusi elokuva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 14.09.2010 - 21:41

Vieras asia. Jonain päivänä kun aikansa odottaa se tulee mtv3:lta meidän kaikkien katsottavaksi. Saattaa olla todella mielenkiintoinen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2010 - 10:49

Helsinki Filmi: Kjell Westön, Missä kuljimme kerran.
Tehdään elokuvaksi ja TV-sarjaksi . Kuvaukset alkaneet 6.9. ja jatkuvat ensi tammikuulle.
Esitykseen tukee ensi vuoden 2011 syksyllä.

Lähteet:
Helsinki filmi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2010 - 21:59

Kjell Westön menestysromaanista Missä kuljimme kerran kuvataan elokuva ja tv-sarja. Yli kaksi miljoonaa euroa maksava tuotanto nähdään valkokankailla ja YLE FST5-kanavalla ensi vuonna.

Elokuva ja kuusiosainen tv-sarja tehdään Helsinki-filmin ja Yleisradion yhteistyönä. Kuvaukset tehdään syksyn ja talven aikana studioon rakennetuissa lavasteissa ja ulkona pääkaupunkiseudulla. 1900-luvun Helsingin maisemat luodaan jälkituotannossa.

Sarjan ja elokuvan ohjaa Peter Lindholm, jonka aiempia töitä ovat muun muassa Leijat Helsingin yllä -elokuva ja Kylmäverisesti sinun -sarja. Pääosissa nähdään Andreas af Enehielm, Jessica Grabowsky, André Wickström ja Mikko Kouki.

Vuosiin 1906 - 1931 sijoittuva Missä kuljimme kerran -romaani palkittiin vuonna 2006 Finlandia-palkinnolla. Nyt tehtävä sarja ja elokuva on jo myyty useille ulkomaisille tv-kanaville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2010 - 22:53

Nyt pitää vaan jäädä odottamaan tätä TV-sarjaa...itse en kyllä tiennyt,että tällainen on tekeillä..