Tiedätkö miksi hurrikaaneille annetaan naisten nimiä?

Lisätty: 19.08.2010 - 22:52

Koska ne tulevat kuumina ja kosteina ja vievät mennessään auton ja talon. he he!

Avainsanat: hurrikaanit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 09:53

nykyään kaikki on toisin (tasa-arvoa tässäkin)

"Hurrikaanit nimetään vuosittain aakkosjärjestyksessä A:sta alkaen niin, että joka toinen on hurrikaani saa nimensä mieheltä ja joka toinen naiselta. Ennen vuotta 1979 hurrikaaneille annettiin pelkästään naisten nimiä."

www.fmi.fi/kysymyksia/index_5.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2010 - 08:59

No kun naiset ovat niin hurjia:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 09:23

Jotta jäävät paremin nimet miesten mieleen, varsinkin jos jonkun miehen akalla on hurrikaania osoittavia merkkejä.

Lisätty: 18.08.2010 - 09:33

Aiheesta ja hirmumyrskyistä lisaa Wikipediassa mm. trooppinen hirmumyrsky ja nimeäminen.

Lähteet:
oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 10:27

Kait sen mukaan kenen nimipäivä sattuu olemaan silloin kun myrsky sattuu tulemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 10:31

Minusta sopii hyvin, monet naiset ovat kuin jatkuvia hurrikaaneja... sorry vaan! Mutta onko kaikki hurrikaanit nimetty naisnimen mukaan, siitä olen hieman eri mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 11:53

Aluksi niille annettiin nimi nimipäiväkalenteria vastaavan katolisen pyhimyskalenterin juhlapäivien mukaan. 1800-luvulta alkaen ne ovat nimetty valituilla ihmisten nimillä. Aluksi käytettiin naisten ja epäsuosittujen poliitikkojen nimiä. Vuodesta 1953 alkaen Yhdysvaltojen kansallinen hurrikaanikeskus ehdotti nimiä, ja nykyisin niistä päättää Maailman ilmatieteen järjestön WMO:n hurrikaanikomitea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 13:30

Peesaan valperia,nimet vaihtelevat esim.jokunen vuosi sitten riehui Karibialla Ivan,saaden isoa tuhoa aikaan suurella alueella,MUTTA laivojen nimet ovat feminiinisiä ;-D

Lisätty: 18.08.2010 - 15:49

Piti tulla lisäämään,että El Nino mask.(en saa esp.kirjainta)on lapsi,poika ja
La Nina fem.(en vieläkään saa esp.kirjainta)on tyttö,pikkutyttö,nuori tyttö...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 14:14

Niin, oliko ne hurrikaanit sama asia kuin alempana olevat?

Hatara muistikuva jostakin tiededokumentista: el-Ninot saavat miehen nimen ja el-Ninat naisen nimen. Eivät ole tuossa oikein kirjoitettuja, kun en muista varmasti miten kirjoitetaan. Iskevät eri paikkoihin ja muodostuvat myös jollakin tavalla eri lailla (en luultavasti vastaa tässä lainkaan kysymykseen..).

Ja eikös autotkin ole naisia? Miulla ainakin oli pari vuotta sitten auto, joka kuuli jutteluni kaverilleni parinkin sadan kilometrin päästä (kun arvioin toiselle hänen suorituskykyään), eikä sitten välttämättä halunnut lähteä enää käyntiin (kesäaikana uudella akulla). Samainen auto halusi välttämättä käydä joka kuopan pohjalla ja tien urassa ja kerran sateella ajon aikana pysähtyi yks´kaks´yllättäen, eikä halunnut millään käynnistyä uudelleen, ennekuin olin maanitellut ainakin 20 min! Auto ei ollut mikään urheiluauto, jonka säädöt on laitettu tiukoiksi esim. palavien nesteiden koostumuksen osalta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 15:10

Mie ainaskin muistan hyvin Unto-myrskyn...naapurin isäntä on muuten Unto ja nyt meillä on sitten kummallakin omat nimikkomyrskymme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 20:57

Jostain syystä myrskyt tuntuvat osuvat usein juuri naisen nimipäivälle, jolloin ne nimetään ko. päivän mukaan. Toki Mauri ja Untokin ovat myrskynsä saaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2010 - 23:30

No siksi koska me olemme tiettävästi niin hurjia ja äkkipikaisia.