kertyykö opiskelijalle kesätöista ja muusta opiskelun aikana tehdystä työsta pekkaspäiviä?

Lisätty: 16.08.2010 - 16:53

autosähkökorjaamo, kuuluu metalliliittoon

Avainsanat: pekkaspäivä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 16:30

riippuu millä alalla töitäs teit ja mitä sen alan sopimuksessa lukee

.... kaikille niitä ei kerry koskaan vaikka työskentelee kaikki pakkaspäivätkin ..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 16:31

työehtosopimuksesta löytyvät alasi pekkaspäivien ansainta ja niiden käyttö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 17:08

niin - nuo sopparit vaikuttaa sekä se mitä työehtosopparia työnantajasi noudattaa.
itselleni ei ole näiden työrupeamien aikana tullut vastaan muita kuin että tehtyäsi 40h töitä viikossa, rupeaa tulemaan niitä pekkasia. tarkoittaa siis maksettua työtä, ei esim ruokatuntia ellei erikseen ole että kuuluu palkallisena.
sekavaa juu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.08.2010 - 18:05

Parhaiten saat selvyyden kun kysyt sitä työnantajaltasi, mutta tuossa alla on linkki Metalliliiton sivulle:
www.metalliliitto.fi/portal/...misvapaat/

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 20:18

Riippuu työtunneistasi, katsohan tuota Ida laittoikin tuon metalliliiton sivun..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 21:24

Ei tyttäreni poika ole saanut pekkaspäiviä, vaikka opiskelujensa kaikki loma-ajat on ollut metallialan töissä.
Valmistuu hitsaaja-levysepäksi. Sama työnantaja ollut koko ajan, opiskelu tapahtuu ammattioppilaitoksessa.
j

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2010 - 10:13

Karkea arvioini on ettéi kerry. Alan sopimuksessa se sanotaan, olettaisin että niitä kertyy vain vakinaisille työntekijöille. Työsuhteen täytyy olla jatkuva.