Jätätkö talventörröttäjiä ja jos niin minkälaisia?

Avainsanat: talvimaisemointia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 14:34

omilla 'tiluksilla' ei muita sellaiseen kelpaavia ole kuin angervot, nekin yleensä tulee niitettyä pois 'roskaamasta'

keskuspuiston reunoilla ja niityillä niitä sitten löytyy sitäkin enemmän ja ovat hauskannäköinen lisä lumiseen maisemaan (myös eväskori monille linnuille, joista tempperamenttinen ja värikäs Tikli lienee yksi hauskimpia)

fi.wikipedia.org/wiki/Talven...%A4j%C3%A4

Lisätty: 16.08.2010 - 15:15

Talventörröttäjät eli ruohovartiset talvensiementäjät[1] ovat jäykkävartisia kasveja, jotka kuivuttuaan varsinaisen kasvukauden jälkeen kohoavat esiin lumihangesta ja varistavat siemenensä jäälle tai hangelle, mistä tuuli, linnut tai muut eläimet kuljettavat ne uusille kasvupaikoille tai siemenet kulkeutuvat tehokkaasti lumen sulamisvesien avulla eri puolille.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.08.2010 - 15:03

Joitain pensaita on, jotka törröttävät kesät talvet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 15:11

Maalla metsikössä puut törröttävät koko ajan, samoin pihan puut ja pensaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 15:20

Kyllä Anttilan pihassakin törröttää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 15:45

Taidan olla itse se törröttäjä ja taitaa riittää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.08.2010 - 17:52

Hi hi - talven törröttäjiä, olipa hauskasti sanottu. Riippuu vähän syksystä ja isännän kiireistä miten niitä törröttäjiä tuonne pihalle jää. Pyrin kyllä leikkaamaan kaikki leikattavissa olevat näin syksyisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 20:12

Joskus taidan jättää, mitä nyt joskus parvekkeella joku unohtuu esim kesätuoli ( oli viime vuonna)öö...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 21:43

Kyllä kaupunki törröttäjänsä pystyyn jättää, minulla ei ole maaplänttiä olemassa, eikä omaa törröttäjääkään joka niitä jättäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2010 - 22:34

Kyllä saavat törröttäjät törröttää koko talven nietosten keskellä. Löytyy unikkoa, liljaa, niinkuin pujoa ja muita heiniä. Kaikki saavat olla omilla sijoillaan. Jopa kesänkin. Jos aivan kukkien tiellä ovat vielå juhannuksen tienoilla, niin saatanpa nyhtäistä penkkiä rumentamasta. Mottoni on: antaa kaikkien kukkien kukkia !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 18:49

Talvella jätän mökille ukohuoneeseen mikäli ei tarvi välillä kaataa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2010 - 19:48

Takapihalle jää talventörröttäjäksi omenapuu, jonka oksat sitten taipuvat lumen painosta alaspäin, muodostaen sinne pesän.

Metsissä on myös törröttäjien jälkiä:
mediaserver-2.vuodatus.net/g...f8427e.jpg