Oletkos koskaan joutunut tutustumaan käpälälautaan?

www.napsu.fi/matkailu/matkak...j%C3%A4rvi

Lisätty: 04.08.2010 - 13:33

Ps. Kyllä minnuu eilen niin säälitti tuo "jumppis" roikkumassa siellä kivikauden kylässä ihan yksikseen ja vielä käpälälaudassa. Ihan oikeesti meinasin päästää siut irti...oli vaan jo henki paennut, voi, voi.

Lisätty: 05.08.2010 - 17:46

Eipä sitä ennen vanhaan vouhkattu samaan tapaan, kuin nyt. Silloin oli pakko metsästää henkensä pitimiksi keinoilla jotka siihen aikaan olivat normaaleja.

Avainsanat: pyynti tapa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2010 - 14:21

Pappani, joka oli syntynyt 1877 pyydysti käpälälaudalla kettuja, joiden nahasta parkittiin naisväen ns, belleriinejä. Hartiaviittoja oikealta nimeltään. Äidilläni oli sellainen, siinä oli vielä oikein pääpuolikaskin,
jossa oli lasisilmät. Oli hienon tuntuinen silloin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2010 - 13:31

En ole niin perso makian perään.
Eilen illalla tapasin tiellä kaverin. Pysätin auton ja katsimme toisiamme, mutta kun kameralla osoitin niin tuopa pakeni metsään ja laukaisu jäi seraavaan kertaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 13:50

onpas inhoittava pyydystys tapa ja kivulias hui ... minulle on kyllä tutunpi tuo käpälämäki .. jonne joskus olen pinkaissut ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 15:16

Siis ansa, joten taidanpa lähteä käpälämäkeen noiden läheltä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 15:36

Käpälälaudan kanssa en ole joutunut tuttavuutta tekemään, mutta olen useasti vieraillut maalaistalossa, joka on nimeltään Käpälämäki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 17:09

Törkeätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 21:38

En onneksi ole joutunut tutustumaan käpälälautaan..aikamoinen ansa kyllä on..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2010 - 21:53

Enpä ole ja taitaa mennä eläinrääkkäyksen puolelle joka on laitonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2010 - 13:47

museoissa olen nähnyt tämän laudan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2010 - 20:49

En ole käpälälautaan tutustunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2010 - 18:58

En onnekseni ole tutustunut, mutta se käpälämäki on kyllä tutuksi tullut.