Onko aika panna verta pakkiin?

Vai parta vekkiin näin 70 senä?

www.kansanuutiset.fi/mielipi...ta-pakkiin

Avainsanat: verenluovutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2010 - 17:46

Kyllä siintähän on kuulemma huutava pula. Täytyykin käydä testaamassa kelpaako. Hyvä muistutus.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2010 - 07:17

Ikäraja tulee vastaan , vain 18-65 terveet saavat sinne mennä. Onhan meitä napsulaisiakin alle
65 v. tuleeko sairaudet sitten haitaksi heillä joillakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 07:40

Eivät huoli lääkityksen takia,joten en saanut 100kertaa täyteen.98krt tuli luovutettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 09:29

Pitääpi taas mennä ohentamaan tuota vertaan, itselläni on hemoglobiina 187 (miehen arvo) ja verenohennuslääkettä minulle ei ole vielä annettu ja tämä verenluovutus on mulle niinkuin lääke keinona.. ovat sanoneet että sasin jopa käydä 4 kertaa vuodessa jos haluan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 17:13

eipä enää onnistu, vähän yli sadan luovutuskerran pääsin, mutta sitten iski tuo ikä-rasismi, muut ehdot kyllä läpäisisin vielä hyvinkin ...

"Verta pääsee luovuttamaan, jos on terve, 18–65 -vuotias ja painaa vähintään 50 kiloa. Miehen on lisäksi oltava hetero."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 17:53

80-luvulla luovutin säännöllisesti verta, joskus jopa soittivat yöllä luovutukseen. Satuin kerran sitten lukemaan Veripalvelun koe-eläinten hoitajan karmivan kirjoituksen, jossa tämä moitti koe-eläinten kuntoa hoitajan palattua lomalta - eläinparkoja ei oltu hoidettu koko aikana tai ainakin erittäin huonosti. Hoitaja irtisanoutui toimestaan. Seuraavan kerran luovuttaessani kerroin, ettei verestäni saa missään tapauksessa ottaa plasmaa, ettei sitä jouduttaisi testaamaan eläimillä. Lääkäri sanoi, ettei heillä testata eläimillä, jolloin kerroin lehtiartikkelista. Sen koommin ei ole kutsua luovutukseen kuulunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 19:14

Aiemmin luovutin säännöllisesti. Sitten mm. raskaus ja liian alhainen elopaino estivät sen. Nykyään käytän verenpainelääkkeitä joten eivät taida minun vertani edes huolia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2010 - 20:07

Olen säännöllinen luoviuttaja. Hyvin on kelvannut. Hyvät on kahvit ,mehut ja muut antimetkin.Luovutan niinkauan kun kelpaa.