mitä kokemuksia huoltoasemien WC siisteydestä? Entä muissa yleisissä paikoissa Suomessa ja muualla?

Jouduin tässä taas käymään paikassa, jossa käytyä oli tunne että kengätkin täytyisi lähettää polttolaitokseen!

Avainsanat: huoltoasema wc siisteys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.09.2008 - 16:30

Tämäpäs onkin haastava kysymys, WC:n siisteys kun on niin yksilöllistä. Sekä Suomessa, että ulkomailla. Lisäksi ei ole taattua, että vaikka kerran Heinäveden teboililla käytyäsi toteat vessan olevan moitteeton, se olisi sitä aina. Esimerkiksi mökkimme lähellä olevan huoltsikan WC saattaa aamulla olla puhtoinen, mutta illalla käyttökelvottomassa kunnossa. Tai toisin päin. Ehkä kaamein vessa jossa eläessäni olen käynyt oli Kroatiassa, Splitistä Hvarille kulkevassa katamaraanissa. Ovi ei pysynyt kiinni, laivan keinunnan mukana lattia lainehti nilkoissa asti, vessa ei vetänyt, haju oli kuvottava, lavuaari pirstaleina eikä saippuasta tai vessapaperista tietoakaan. Itse katsoin parhaaksi odotella pääsyä sataman vessaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.09.2008 - 18:26

Mieluiten en käy yleisissä vessoissa, koska ovat niin huonossa kunnossa. Itse pistän aina paperia vessanpöntön kannelle, enkä koska MIHINKÄÄN paljain käsin, vaan pidän vaikka asetan paperin nupin päälle ja vedän sillä tavalla. Haju voi olla usein kamala, joka tekee vessassa olon todella epämukavaksi. Voisihan sitä palautetta antaa, useat vessat tarvitsisivat useammin pesua. Itse en ole onneksi törmännyt samanlaisiin vessoihin kuin laura. n__n

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2008 - 20:26

Tänä kesänä olen käynyt ehkä kymmenellä huoltoasemalla eteläisessä Suomessa. WC oli tyydyttävän siisti ehkä seitsemällä, pari arveluttavaa ja yksi sikamainen. Palaute ei paljon tuntunut henkilökuntaa hetkauttavan. Kuitenkin mielestäni tilanne on viime vuosina jonkin verran kohentunut, asiakkaat tuskin ovat parantaneet tapojaan mutta siivoukseen kiinnitetään enemmän huomiota.

Ulkomailta sitten löytyy esimerkkiä ihan laidasta laitaan. Joissakin maissa jo kulttuurierot ovat lähes käsittämättömiä meikäläiselle. Jos Suomessa ei ihan niitä pohjanoteerauksia löydykään, niin eipä me olla lähelläkään huipputasoa siisteydessä ja hygieniassa. Melkein ‘sairaan’ hygieenistä tämä homma on Japanissa, vaatimattomimmassakin paikassa WC kiiltää aina kuin vastapuunattu ja tuoksuu raikkaalta, muun muassa junissakin, oikein häveten muisteli VR:n vastaavia.

aiheesta esimerkki lisää:

valperi.blogspot.com/2007/12...-pntt.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.09.2008 - 23:36

Muistaakos kukaan viel -70 luvun vessoja Viipuriin mennessä tulliasemalla? Siellä ei juuri raikasteita tunnettu. Reikä lattiassa niin naisille kuin miehillekkin. Ei oikein heikkopolviselle sopinut, tai jonkun olisi pitänyt kainaloista pitää kiinni. Kylläpä tänäkin päivänä löytyy ihan suomenmaasta huusseja joihin ei paljon arvaa takapuoltaan asettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 11:02

ABC-asemien vessat on ainakin ihan ok. Tulee itse usein käytyä Vaajakosken abc:lla. Vessapapereita tosin on joskus pitkin lattioita. Joskus aikoinaan kun kävin Lapissa, niin ei voinut ajatellakaan menevänsä tien varsilla oleviin käymälöihin. Karmea pissin haju, paperista ei tietoakaan. Siinä sitä sitten pyllisteltiin metikössä, mäkäröiden iskiessa paljaaseen takapuoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 12:17

Aika epäsiistejä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2008 - 22:16

En käytä moisia kuin äärimmäisessä hädässä (kirjaimellisesti), ja nekin kerrat ovat sitten olleet hui kauhistus ja ei voi olla totta ja tämäkin vielä piti nähdä -kokemuksia, mut tosi harvoin, et kaipa niitä siisteikin löytyy, luulen ma...