Kuka istuva maaherra on julkaissut rakkausromaanin? Ja minkä nimisen.

Oletko lukenut kirjan.

Avainsanat: istuva maaherra joka on julkaissut rakkausromaanin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.06.2010 - 12:38

Marja ja Niila oli rakkausromaani, jossa ollut rakastelukohtaus herätti laajaa huomiota. Entinen oikeusministeri Hannele Pokka oli kirjan julkaistessaan Lapin läänin istuva maaherra, mutta hän siirtyi jo ennen maaherrojen virkojen lakkauttamista Ympäristöministeriön kansliapäälliköksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.06.2010 - 23:15

Vuoden 2009 lopussa maaherran virat Suomessa lakkautuivat Suomen läänien myötä, ainoana poikkeuksena Ahvenanmaan valtionvirasto, jonka ylimmän johtajan virkanimike on maaherra Rolf Peter Lindbäck.

Mutta aikoinaan Hannele Pokka ainakin kirjoitti rakkausromaanin Marja ja Niila.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2010 - 09:45

Hannele Pokka oli Lapin läänin maaherrana 1994-2008.
Hän kirjoitti usemmankin kirjan, mutta Milla ja Niila, ilmestyi 1997 voisi olla rakkausromaani
Toinen oli Piritta, kertomus Ylä-Lapista, ilmestyi v.2000.

En ole lukenut kumpaakaan, joten en tiedö onko rakkaudesta kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2010 - 13:47

Hannele Pokka: Marja ja Niila. Kirjassa olevaa rakastelukohtausta on väitetty osittain kopioiduksi jostakin toisesta kirjasta mm. aprikoosivertauksensa vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.06.2010 - 08:35

Maaherroja ei enää ole mutta Hannele Pokka julkaisi romaanin maaherra-aikanaan.On julkaissut toisenkin kirjan. Eikös myöskin Itä-Suomessa ollut maaherra, demari, kirjoittanut kirjan... nimi Pirjo jotain...., kotoisin Vantaalta? Pirjo Ala-Kapee, häntä tarkoitan.
Milla ja Niila oli sen ensimmäinen Pokan kirjoittaman romaanin nimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.06.2010 - 21:46

Johan tuohon tulikin vastauksia. En ole lukenut ko. kirjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.06.2010 - 21:51

Pokan vieressä olen istunut lentokoneessa 48 minuuttia, se riitti meidän 'rakkaustarinaksemme'